• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på julklappsklocka i "guld" till flickvännen

Hej klocksnackare!

Jag letar efter en schysst julklapp till flickvännen. Hon har aldrig ägt en klocka och börjat bli sugen på en nu på sistonde.
Problemet är att hon inte är ett så stort fan av stål. Vad hon vill ha är en klocka som är guld eller guldfärgad på läderband. Helst ska den vara automatisk också.

Eftersom min budget inte är mycket högre än 5k så blir det ganska svårt. Uret.se har inte hjälpt särskilt mycket så det får nog bli något begagnat. Jag har funderat på en beggad gammal omega eller något liknade men vet inte hur kul det är att få en riktigt gammal beggad klocka som ens första klocka någonsin?

Vad tror ni klockexperter? Ska jag bara köpa något annat än en klocka istället?
Kram på er

Tycker att en beg. i 18k skulle vara trevligt, tex Tissot. Ofta ligger inte priserna högre än guldvärdet i klockan.

Jag går och funderar så smått på en Knut Gadd till min fru i jul. Kanske nåt sånt?
https://knutgadd.com/womens-watches.html
06486506-0DA3-4D2A-895C-DAAC1A4A8DB2.jpeg

Kolla hos en urmakare!
Där kan du hitta nyrenoverade klockor till bra pris.
Har sett exempel på klockor som jag skulle kunna ge till vem som helst!

Knut Gadd gillar jag. Som sagt, inget vintage till en "oinvigd".
Hon kommer förmodligen att tycka att den är för liten ändå, och det är bara knäppskallar som vill hålla på och dra upp klockan.

Tillbaka
Topp