• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på Klock-shop i Japan

mmh

Panerai
2-Faktor
Sparkar lite liv i denna utmärkta tråd. Jag kommer att ha en 10h layover på Narita om ett par veckor och istället för att spendera tiden på flygfältet så tänkte jag ta mig in till stan för att bla kolla på klockor och äta en god lunch.

Då jag har begränsat med tid så är planen att fokusera på ett enda område. Det lutar mot Shibuya eftersom där finns tex HouseKihiroba, BIC Camera och även Swatch store för att pröva lyckan med att få tag på en MoonSwatch. Men andra tips emottages väldigt gärna, både gällande vilket område ni skulle satsa på i min sits, samt butiker i detta område. Är mest intresserad av att kolla på Seiko och GS, gärna även begagnat/vintage...och den där jävla MoonSwatchen:banghead:

Jag har varit i Tokyo en gång förut ca 2009, även då under en lång layover, men har ingen aning om vilka områden jag då besökte. Klockbutiker besökte jag inte, men riktigt god sushi kommer jag ihåg att jag åt;)
 

Rulle

Audemars
HouseKihiroba är riktigt bra!!!

brukar ha bra priser å så



känner du att du har tid för klockor så är ju nakano broadway det bästa annars
 
  • Like
Reactions: mmh

mmh

Panerai
2-Faktor
Sparkar lite liv i denna utmärkta tråd. Jag kommer att ha en 10h layover på Narita om ett par veckor och istället för att spendera tiden på flygfältet så tänkte jag ta mig in till stan för att bla kolla på klockor och äta en god lunch.

Då jag har begränsat med tid så är planen att fokusera på ett enda område. Det lutar mot Shibuya eftersom där finns tex HouseKihiroba, BIC Camera och även Swatch store för att pröva lyckan med att få tag på en MoonSwatch. Men andra tips emottages väldigt gärna, både gällande vilket område ni skulle satsa på i min sits, samt butiker i detta område. Är mest intresserad av att kolla på Seiko och GS, gärna även begagnat/vintage...och den där jävla MoonSwatchen:banghead:

Jag har varit i Tokyo en gång förut ca 2009, även då under en lång layover, men har ingen aning om vilka områden jag då besökte. Klockbutiker besökte jag inte, men riktigt god sushi kommer jag ihåg att jag åt;)
Sitter nu på Skyliner på väg till Narita efter några timmar i Tokyo. Det blev Shibuya och Harajuku. Moonswatcherna var förstås slut och inte blev det några andra klock-köp heller, men såg en del intressant ändå. HouseKihiroba hade en massa fint och så fick jag prova på GMT Sprite/destro/Flanders eller vad den nu kallas. Skulle visserligen ha fått köpa den också och även om jag som vänsterhänt gärna köper den till listpris så tackade jag nej då den kostade närmare 30.000€.
602F34EB-2BD6-491A-9D60-8B109C4DA78B.jpeg


I samma kvarter fanns även några andra små butiker som sålde allt från omega till Patek Philippe, givetvis till marknadspriser.

BicCamera var kaotiskt men intressant. Utbudet med klockor var inte särskilt stort, förutom gällande G Shock.

Den kanske intressantaste butiken råkade jag snubbla på någonstans mellan Shibuya och Harajuku. Tror den hette corleone, skylten såg suspekt ut men då vintage Rolex och tudor nämndes så gick jag in. Väldigt många fina Submariners från 70 talet (båda märkena), GMT, Explorer etc. Endast vintage och allt såg med mitt begränsade vintagekunnande mycket bra ut. Min uppfattning var att priserna var rimliga med tanke på vilka klockor det gällde.

Varmt och soligt väder var det också, så helt klart ett bättre sätt att spendera dagen än att sitta i loungen och vänta.

83FE7154-1271-4DFC-AAA7-C65911D690C4.jpeg
 

MKC

Omega
Ev. fel tråd, men vid köp av t.ex. vintage second hand i Japan, får man tillbaka skatten vid flygplats på dessa klockor? Någon med erfarenhet?
Tänker en klocka i prisklass 40-60 kSEK
 

Dr.Glas

Omega
Någon som varit i Japan nyligen och har något att tillägga? Ska till Tokyo i April, hade gärna svängt förbi ett par klockbutiker, mest intresserad av vintage...
 

MKC

Omega
Någon som varit i Japan nyligen och har något att tillägga? Ska till Tokyo i April, hade gärna svängt förbi ett par klockbutiker, mest intresserad av vintage...
Är i Japan just nu. Tycker det är mkt nytt om du tex går på de större shoppingcentrumen, tex Bic. Komehyo har sett bra ut so far, men finns flera. Du lär upptäcka att det poppar upp butiker lite här och var. Antar att de flesta är legit, även om många faktiskt är lite nedgångna.
 

wayne007

Omega
2-Faktor
Hej,

Jag och min kompis kommer eventuellt att åka till Tokyo, Japan, under slutet av året och vi har hört att utbudet på den begagnade marknaden är rätt så bra i Japan.

Någon som har tips på butiker som vi kan besöka? Främst intresserad utav äldre Rolex modeller samt Omega 🥹😅😅😅
 

wayne007

Omega
2-Faktor
Är i Japan just nu. Tycker det är mkt nytt om du tex går på de större shoppingcentrumen, tex Bic. Komehyo har sett bra ut so far, men finns flera. Du lär upptäcka att det poppar upp butiker lite här och var. Antar att de flesta är legit, även om många faktiskt är lite nedgångna.
Hur är ditt minne kring prisbilden? Kan man fynda? Hur gjorde du med moms när du kom hem till Sverige?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hur är ditt minne kring prisbilden? Kan man fynda? Hur gjorde du med moms när du kom hem till Sverige?
Spretig prisbild. Moderna Rolex är dyra. Mer udda grejer är ganska billigt.

10% moms drar du av i Japan.
25% moms betalar du efter ha gått på rött på flygplatsen.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kör gallerian där Jack Road ligger. Finns massor.
 

MKC

Omega
Håller med Leben. Det finns en del mindre butiker som du inte kommer hitta när du googlar där det kan vara rätt bra priser, men dessa skulle jag beskriva som mer slump. Letar du efter en särskild modell så är ju Jack Road och ovan nämnda bra, men man kan behöva leta runt en del om du letar efter en viss modell.

Prismässigt blir det inte så mycket billigare än i Sverige skulle jag säga.
 
Topp