• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på klocka 10-18k?

Plomeros

Omega
Tjena! Om ni har några tips på klockor mellan 10 och 18k att dela med er av så vore jag glad!
Har suttit och spånat på några billigare breitling och omega varianter men inte riktigt fastnat för någon. Har nu en vintage seamaster som jag iofs är väldigt nöjd med men skulle vilja ha en större klocka 38-42mm och gärna lite nyare!

Mvh, Plomeros
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
image.jpg
 

Plomeros

Omega
Tudor klockan tyckte jag var jävligt schysst måste jag säga.
Oris klockan då finns det nåt som skiljer den från de andra klockorna i denna prisklassen?
Tack för svaren snabba puckar här!
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Om du kan tänka dig kvarts så skulle jag rekommendera A73380 (41mm lånad bild)
image.jpg
Annars kör på tudor eller höj budget med några tusen och köp en Speedmaster PRO :)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Longines Legend Diver eller Oris heritage, on du vill ha en dykare med vintagestuk.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Om du buffar upp budgeten till typ 20k så kan ju du få en bättre begagnad Omega Speedmaster Pro, vilket är en sjukt trevlig klocka i mina ögon. Då snackar vi 3570.50 ;) Lite större, kronograf, grymt snygg på både läder och länk, asgrym historia om någon frågor. Jag menar, inte alla klockor som är certifierade för rymden!
 
Topp