• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på klocka i sub-10k klassen

Jimmy_Vegas

Basic
2-Faktor
Efter att ha köpt på mig ett par billigare klockor är jag nu ute efter min första rejälare klocka.

Har provat både batteriquartz, solardriven & automatiska. Dock aldrig något manuellt.

Men hur som, vill ha en mångsidig klocka som funkar till både vardag och finare tillställningar. Både quartz och automat är aktuellt.

Kollat en del på Certina, Hamilton, Longines och Sinn.

Har 18cm’s handled så något i 38-42 mm spannet är väl att föredra!

Har ni några tips på mest pang för pengen?

Av ovanstående märken skulle jag definitivt satsa på en Sinn, till exempel en 656. Det är mycket för pengarna och mångsidigt.

Hmm ja eventuellt, är bara lite återhållsam till Vintage just för att jag vill inte köpa en klocka för 8-10k som måste servas direkt eller som rent av slutar ticka efter en tid.

Ok, tack ska kika lite grann där. Även om det lutar åt en nyare klocka antingen ny eller bättre begagnad.

Kollat en del på Certina DS1 Day-Date och även Longines Conquest/Hydroconquest/V.H.P

Ok, tack ska kika lite grann där. Även om det lutar åt en nyare klocka antingen ny eller bättre begagnad.

Kollat en del på Certina DS1 Day-Date och även Longines Conquest/Hydroconquest/V.H.P
Detta är min DS-1:a. Fantastisk klocka. hade velat ha day date men tyvärr så har jag inte det.
-ininH_jAFveFRJm6gSAwlo1fG_WbeqeegE_qj-CVpEdyCPBwTz3BH9p4zWWgKjWpO3qT9jfnt8I289B6MBdOwk9KZbAZum8W-4DimtnrGNi_jPb49dI73AtNraDb-SCOrR3OCGqF3HONz8KoF9668htGLEFLatTyJ5EV9Mo699ZLK8-nGHBXT3L1KO4DJafq9V5HuFmymUig4pbq98SOBlPb6_wjvBOJRlGxFE0qBUHTU2sfAOyfZ_5oh6Usd34AkeELT5k3mvbWY5KG-Ik8xj_xSS_sMWs-KdmNSCGNjvSLknjgonenhQAm_Kogoa83e5kj7HZ_mLUckSnQa5eDkl0RBISGaJPlKzGHaUnBOadqef5aoAyBPCNXXiZjoWVTpM6ssoqq8-jLOuaumTEpUvwihJIshK4klcJb_NHX-K5yoMx2R9OWq8D6b8yj-SQ2btWM9wVtwiilyhV4w-ZDzs0eSG3ses7AK2BRNgM2XBHh7bje9dJQX9L0Z0uk1qRqEdx-2HCEbS7YGn6FJkK7DLnumopvF2IvNSAcju90mlX4qi8_1XWPrFLbedWUREoL-gXky5CeYPmP0bRJ0LYjyOi1PXUfg3WZvadSvppPleXIhNK1fLLziifIt06oIg=w966-h1288-no

Jag skulle kika lite på Christopher Ward. Många verkar vara nöjda med dem och själv tycker jag att de verkar vara väldigt prisväeda klockor. Sinn som har nämnts tidigare är också mycket klocka för pengarna.
Personligen hade jag tittat på vad som ligger ute på köp och sälj här på forumet. Där lär du få mest klocka för pengarna.

Tillbaka
Topp