• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på klocka som håller sitt värde

Hej,

Jag fyller snart 30 år och tänkte köpa mig en fin klocka. Dock vill jag att klockan ändå håller sitt värde någorlunda. Jag tänker att den kanske kan tappa en 20-30% som max.

Jag har en budget på 100k samt att klockan ska ha stållänk och uret skall vara runt 40mm i diametern

Några tips :D?

Senast ändrad:
Hej,

Jag fyller snart 30 år och tänkte köpa mig en fin klocka. Dock vill jag att klockan ändå håller sitt värde någorlunda. Jag tänker att den kanske kan tappa en 70-80% som max.

Jag har en budget på 100k samt att klockan ska ha stållänk och uret skall vara runt 40mm i diametern

Men om den tappar 80% i värde….är inte det du vill undvika?

Hej,

Jag fyller snart 30 år och tänkte köpa mig en fin klocka. Dock vill jag att klockan ändå håller sitt värde någorlunda. Jag tänker att den kanske kan tappa en 20-30% som max.

Tycker man ska leta klockor som man gillar före de som håller värde bäst. Med det sagt så är mitt tips att kika på Tudor. De håller, generellt sett, sitt värde mycket bra. Kika på t.ex. Tudor BB58, Tudor BB GMT eller Tudor BB Chrono.

Hej,

Det är väl i princip bara Rolex, Patek och kanske några andra ultralyxmärken som håller värdet så bra vid nyköp.

Okej det är alltså så :( en Rolex är jo omöjlig o få tag på..
Nej det är det inte då Rolex bonkar ihop ca 1M klockor som tro det eller ej faktiskt säljs.
Men om du menar det är svårt att få gratis pengar så stämmer det.

En DJ bör du som 1agangsköpare kunna få loss med lite väntan,och den tjänar du väl inga pengar på idag vid omedelbart flippande,men förlorar heller ingen större summa om du ska sälja. Om vi nu inte alla dör i vinter av köld elbrist och matpriser
Och efter några år har du glömt vad den kostade,och lispriset gått upp.

Annars är det ju begagnat till marknadspris som gäller,men får för mig du vill ha en ny klocka som du själv får hämta ut.

Nej det är det inte då Rolex bonkar ihop ca 1M klockor som tro det eller ej faktiskt säljs.
Men om du menar det är svårt att få gratis pengar så stämmer det.

En DJ bör du som 1agangsköpare kunna få loss med lite väntan,och den tjänar du väl inga pengar på,men förlorar heller ingen förmögenhet när du ska sälja.

Annars är det ju begagnat till marknadspris som gäller,men får för mig du vill ha en ny klocka som du själv får hämta ut.
Har försökt hamna på "listan" för en DJ flertal gånger utan framgång.

Hej,

Hvor lenge ønsker du å beholde den klokken du kjøper til din 30-årsdag? Du kan få ulike svar, hvis du skal ha den i 3 uker eller ha den i de neste 30 år.

Jag hade tveklöst gått för rolex! Föreslagsvis DJ41, OP eller Sub. Jättefina klockor som håller värde. Annars är Tudor ett utmärkt billigare alternativ om man gillar mer ”tool-klockor”, exv nya pelagos 39 eller black bay pro. Men som skrivet ovan får man nog förvänta sig väntetid på ngt år iaf

Tillbaka
Topp