• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på klocka till arbetskamrat.

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
En arbetskamrat går i tankar att skaffa sig en riktigt klocka, just nu har han en mental spärr runt 5k. Övertygade honom att han vill ha mekanisk/automatisk och han föredrar sport/dykur.

Vi pratade om Seiko, Certina.. och kanske t.o.m Longines, fast då håller inte riktigt budgeten.
Släng in lite tips på klockor här!
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Tekniker/Produktionstekniker ...
Jag har ju en hydro så får väl ta med den och låta honom klämma, men jag tror att 7400 (Klockia) är lite för mycket för honom.
En Sumo från Japan kanske? Nypris runt 3k väl?
 

Limpas

Cartier
Sumo eller Certina DS Action diver är väl standardförslagen. Finns väl en uppsjö småmärken också, men dessa har jag inte riktigt koll på så det får nog annan komma med förslag på. Går det inte att få en ny Longines Conquest för de pengarna annars?
 

JayJay

Rolex
I den prisklassen och dykare hade jag personligen köpt en sumo från Japan (mkt billigare än i Sverige). Tycker det är ett roligare val än Certina action diver som dock hade varit mitt nästa alternativ.
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Personligen tycker jag att folk sällan tänker på TAG. kan han tänka sig begagnat?

Exempel från chrono24

image.jpg
 

Portofino

Panerai
För pengarna han är villig att spendera, och typen av klocka du säger att han gillar så skulle jag titta på Seiko. Certina har också någon modell. Men först och främst skulle jag be honom att gå till en butik som säljer både billigt och dyrt och prova en jäkla massa klockor. Prova dyrt och prova billigt. Han kanske hittar något annat och tycker kanske att det kan vara väl värt att revidera sin budget uppåt. Eller inte. Men det är ett bra första steg.
 
Dom har en hel del fina klockor också som många verkar bortse från pga (bl.a.) formel 1-serien.
Själv gillar jag Carrera, flera aquaracer samt självklart Monaco.
Nu blev det ot, sorry :)
 
Topp