• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tips på klocka

Hej på er alla

Jag är ny på detta forum så är osäker på hur detta funkar
Men jag behöver lite hjälp.. är på jakt efter en ny klocka har en budget på 5 tusen kan tänka mig begagnat, Men då är nervös för att bli lurad! Har tittat på victorinox burberry eller tag heuer, vad tycker ni ?

Mvh johannes
 

Wemb

Cartier
Välkommen hit!

Nu skulle jag tro att denna tråd ligger lite fel, men det kanske admin kan ordna...

Till att börja med så tycker jag att du ska läsa igenom trådarna nedan,

https://klocksnack.se/threads/nybörjarguide-–-min-första-riktiga-klocka.36541/#post-835068
https://klocksnack.se/threads/tips-för-köpare.17056/

Det finns även ett flertal trådar i diskussionsdelen med vanliga frågeställningar och tips på klockor som faller in i din budget.

Inget ont om de märken du listat som intressant, men ta gärna en titt på Longines, Oris och Glycine.
Samtliga av de tre märkena ger mycket "bang for the buck".

Enjoy!
 

Fahn

Breitling
Det finns grymt mycket kompetens på forumet.
Går att få nästintill obegränsat med info om det mesta i klockväg.
Kolla i annonserna, där får jag mycket tips om vad som kan vara intressant.
 

Dr666

Omega
Halloj i stugan!
Först& främst så passar jag på att välkomna en annan gröngöling såsom mig till KS, trots att jag är närmare dubbelt så gammal✌
Till mitt försvar har jag tidigare endast hållit mer närmare maniskt till ffa Omega Seamaster planet Ocean XL i olika varianter samt mången Rolex har inhandlats där ffa Milgauss, Explorer 2 med svart urtavla samt nu senast en Deepsea Seadweller som jag använder till vardags &är otroligt nöjd med denna inköp då jag uppskattar en rejäl tyngd kring handleden men då jag själv inte direkt är en lättviktare( väger mina modiga 98kg) så kommer jag undan med detta relativt väl....
Blev medlem endast ett par veckor sedan trots att jag har följt forumet i åratal samt även dessförinnan TTT, men nu var det äntligen dags att kliva in i gemenskapen här på KS!
Nu till din fråga så skulle är det lite beroende på vilken stuk&storlek du är efter ,dykar, dress, sport el retro men tycker personligen att märket Oris har åtskilliga modeller som är riktigt prisvärda& snygga....Kan titta närmare på deras olika varianter på sidor såsom MyWatch& Uret, samt därefter börja söka på dessa utvalda på t ex här på brädan efter begagnade sådana men självfallet också kan det finnas på Chrono24 där du kan för 8126kr få en splitterny Oris Aquis 46mm med stållänk från USA !!
Utbudet är enormt, självfallet skulle jag själv prioritera ett inköp här i Sverige men när klockan ny/oanvänd känns det som man spontant inte gör en dålig deal när nypriset här i Sverige är iallafall det dubbla! Önskar dig lycka till med ditt sökande& hoppas att du hittar ngt du trivs med& därefter bygger på vidare i samlingen&utvecklas vidare framåt& mot nya höjder....The sky has no limits
Ha det gott/Mvh
 
Topp