• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på klockarmband till vintage chrono 19 mm

Tärnan

Cartier
Idag gick armbandet sönder och jag måste hitta ett nytt. Har ett lite udda mått om 19 mm så det utesluter en del på marknaden. Någon med tips?

Skulle gärna se ett lite modernare som ändå passar med stilen till min sena 60-talare. Är öppen för förslag utanför boxen, såväl färg o struktur som material.
thumbnail_20160727_182221-1.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Idag gick armbandet sönder och jag måste hitta ett nytt. Har ett lite udda mått om 19 mm så det utesluter en del på marknaden. Någon med tips?

Skulle gärna se ett lite modernare som ändå passar med stilen till min sena 60-talare. Är öppen för förslag utanför boxen, såväl färg o struktur som material.
thumbnail_20160727_182221-1.jpg
Hålat och ostoppat är trevligast. Kör själv med corfam på min.
 

Tärnan

Cartier
Tack för input! Blev lite lockad av ditt band @Andersml så efter lite letande hittade jag det här i Chile hos www.martuleather.com
Endast 32 dollar inkl frakt o anpassad efter mina 19mm? Om kvaliteten lever upp till alla bilder så är det grymt bra pris. Vi får se
s270936248593813168_p57_i21_w640.jpeg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ett tunnare band. Ett "racing"med mindre hål skulle vara snyggt. Annars sök "Rios 1931 19 mm "på ebay så hittar du säkert något snyggt. Du kan även göra en förfrågan hos någon här på forumet som tillverkar band. Vi har några riktigt duktiga... :)
 
Topp