• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tips på krog i Göteborg

D

Deleted member 1265

Guest
La cucina italiana. Inte franskt men ett mycket trevligt litet ställe. Har inte provat deras bakficka, men även den sägs vara bra!
image.jpg
ganska dyrt, men kul och gott tyckte jag!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Le Village. Vet dock inte om det är bra, känner bara till stället.

Fett nja.

Det enda stället jag känner till som är franskt är Ma Cuicine på Kyrkogatan. Har kompisar som verkligen uppskattar stället, har bara varit där en gång med det var bra. Fransktalande personal så det känns ganska genuint.
https://www.facebook.com/pages/Ma-cuisine-à-Göteborg/113276632039824

Även där tvek.
 

meuller

Omega
Testa Spisa på Övre Husargatan.
De roterar på sin meny ganska friskt och blandar allt från spanskt, franskt och svenskt. Bra krubb och bra utbud av dryck.


Spisa är ganska trevligt, bra råbiff.
Om det inte behöver vara fransk så gillar jag Barabicu, skön inramning och mycket goda bourbondrinkar.

När jag är klar i plugget har jag råd att gå och testa Mat och människor.

Bhoga har jag varit på och tyckte mycket om.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Mars kom och mars gick, hur var restaurangerna @Joakim? ;)


Jag & sambon ska till Göteborg i mitten av juni och söker således en trevlig restaurang att äta god mat på. Sist vi var i Gbg käkade vi på Miss Sophie. Vi gick därifrån väldigt nöjda efter en överraskade god middag.

Så, vi har inga riktiga krav direkt, det ska bara vara gott käk, trevlig restaurang/personal och inte fööör dyrt men inte heller för "billigt". Kom igen nu, det finns väl en hel drös med göteborgare här på KS, ni har väl koll på detta? :)
 

Chattras

Cartier
Mars kom och mars gick, hur var restaurangerna @Joakim? ;)


Jag & sambon ska till Göteborg i mitten av juni och söker således en trevlig restaurang att äta god mat på. Sist vi var i Gbg käkade vi på Miss Sophie. Vi gick därifrån väldigt nöjda efter en överraskade god middag.

Så, vi har inga riktiga krav direkt, det ska bara vara gott käk, trevlig restaurang/personal och inte fööör dyrt men inte heller för "billigt". Kom igen nu, det finns väl en hel drös med göteborgare här på KS, ni har väl koll på detta? :)
Testa Atelier på Hotel Pigalle. Grym mat, bra service i en skön miljö.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Har bokat bord på Spisa, erfarenheter av dom?? Vad tror ni?
Ätit där mycket (men sparsamt senaste året). Kanonbra bar och trevligt sätt att käka. Kompis som ätit där nyligen sa att det inte var några "wow"-rätter, men habilt. Ni kommer att ha det superbra.
PÅ Linnégatan ligger det inte så jävla mycket muntert (även om Bekk högst upp är ett välkommet tillskott och Hagabion alltid är trevligt för att ta en aspråkslös hel-veggo med superbra öl). På tvärgatorna är det däremot en del liv; jag springer gärna till Little Meats och inte minst Manfreds högst upp och då och då även Lasagnerian, sitter nån kväll i månaden med mina smørrebröd på Oscar&den lille på Prinsgatan (och tar takeout från Tomtoms och Cyrano på samma gata) eller går till Rover på andra lång eller Brewers på tredje. På andra sidan Linnégatan finns helgjutna husmanskostinstitutionen Hos Pelle (rekommenderas!) och Sveagatan ligger Goda Grannar (som ryktas ha bra fisk/skaldjur, inte provat) Många gillar grejorna i gamla Auktionsverket på tredje (Taverna Averna, Tacos&Tequila, Made in China, Magasinet) men jag tycker det är för svajigt (mellan "helt OK" och "meh, vafan?")
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Ätit där mycket (men sparsamt senaste året). Kanonbra bar och trevligt sätt att käka. Kompis som ätit där nyligen sa att det inte var några "wow"-rätter, men habilt. Ni kommer att ha det superbra.

PÅ Linnégatan ligger det inte så jävla mycket muntert (även om Bekk högst upp är ett välkommet tillskott och Hagabion alltid är trevligt för att ta en aspråkslös hel-veggo med superbra öl). På tvärgatorna är det däremot en del liv; jag springer gärna till Little Meats och inte minst Manfreds högst upp och då och då även Lasagnerian, sitter nån kväll i månaden med mina smørrebröd på Oscar&den lille på Prinsgatan (och tar takeout från Tomtoms och Cyrano på samma gata) eller går till Rover på andra lång eller Brewers på tredje. På andra sidan Linnégatan finns helgjutna husmanskostinstitutionen Hos Pelle (rekommenderas!) och Sveagatan ligger Goda Grannar (som ryktas ha bra fisk/skaldjur, inte provat) Många gillar grejorna i gamla Auktionsverket på tredje (Taverna Averna, Tacos&Tequila, Made in China, Magasinet) men jag tycker det är för svajigt (mellan "helt OK" och "meh, vafan?")

Grymt, tack för detta! Nu känns min bokning genast som ett bra val :)

Tycker annars att det är skralt med restaurang-tips på KS för Gbg, äts det inte ute undrar man?.. o_O Eller vill dom helt enkelt inte dela med sig av sina guldkorn? ;)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag kan gå i borgen för Singular. Det han inte vet om mat är inte värt att veta. Mig kan man dock inte lita på alls vad det gäller mat :)
 

Lowe92

Cartier
Var på Mr P vid götaplatsen i mars och måste säga att det var riktigt gott. Bra råbiff och goda huvudrätter! Baren var också bra och måste nog säga att de gjorde var den bästa Old Fashioned jag har druckit iaf. :D
 

The lord

Audemars
Grymt, tack för detta! Nu känns min bokning genast som ett bra val :)

Tycker annars att det är skralt med restaurang-tips på KS för Gbg, äts det inte ute undrar man?.. o_O Eller vill dom helt enkelt inte dela med sig av sina guldkorn? ;)
Vilket ställe som helst ,bara dom har halv special med västkustsallad!
 
Topp