• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på läderband till en Rolex oyster speedking precision

Jakob95

Omega
Hej på er alla klockfanatiker!

Det är som så att i mars så fyller min mamma 50 år och har jag köpt en otroligt fin present till henne, nämligen en Rolex oyster speedking precision från 1948. Jag tycker mycket om den, men jag skulle gärna köpa ett brunt läderband till den istället. Då skulle den bli helt otroligt vacker. Det skulle matcha så fint med de guldiga siffrorna, minut och timvisaren, den blåa sekundvisaren samt den krämvita tavlan. Jag tänkte nu ta hjälp av er och finna något fint band av hög kvalité. Dock inget svindyrt, men heller inget billigt skit som får klockan att framstå som trist. Gärna ett band med guldigt spänne. Absolut inga natoband eller gummiband heller för den delen. Jag har aldrig förstått grejen med det, att köpa en jättefin klocka, ofta för en stor summa pengar och slänga på ett nato eller gummiband. Det är för mig som att köpa en skräddarsyd kostym för en rejäl slant och bära foppatofflor till det. Så inga sådana förslag ;).
 

Bilagor

  • IMG_1626.PNG
    IMG_1626.PNG
    196.5 KB · Visningar: 110

Gummo

Joker
2-Faktor
Fin present! Länken är fin, med lite tur så är det ett hjorthuvud garverat mellan initialerna GF på baksidan av spännet. Gay Freres var smyckestillverkare som gjorde länkar till de lite finare klocktillverkarna. Jag säger behåll länken på.
Min kära mor har åxå en Speedking men förgylld. Speed King liksom Air King döptes som en hyllning till de allierade stridspilotern efter ww2. De är egentligen herrur men det är få män idag som är tilläckligt säkra på sin manlighet och tillräckigt välhängda för att våga bära dem. Jag hittade ett gammalt reptilskinn som passar till guldet. Nåt sånt men svart tejuödla varva med? Kolla eBay, finns hur mycket fint som helst.
image.jpeg
image.jpeg
 

Btotheb

Omega
Fin present! Hirsch gör helt okej band, och i lite olika prisklasser. Fördelen är att de finns hos i stort sett alla klockhandlare så du får klämma på dem live också. Har själv ett brunt alligatorband från dem, som jag fick betala en dryg tusing för.

image.jpg
 

Jakob95

Omega
Exakt ett sådant här band är det som jag tänker mig! Dock inte ett DW. Eller finns det möjlighet att köpa ett annat spänne i klockaffärer? Bandet i sig är ju fantastiskt fint, bara lite trist att det står DW det.
 

Bilagor

  • img_6747_53eb2148ddf2b34beb32835a.png
    img_6747_53eb2148ddf2b34beb32835a.png
    234 KB · Visningar: 56
Topp