• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på lugna barer i Stockholm

Pater J

Basic
Goddag kära klockälskare och övriga

Jag har ställt mig frågan, sökt på nätet och fysiskt besökt ett antal så kallade lugna barer i Stockholm. Till min besvikelse uppvisar de flesta liknande inställning till ordet lugn genom att strax efter 21 på kvällen låta populärmusiken ta överhanden över konversationer och egentligen allt annat också.

För den som undrar så är svaret Ja, jag är lite äldre och har klubbat färdigt i livet. Det jag söker är vad som utomlands skulle kunna kallas en "lounge bar".

Tips och tankar emottages tacksamt.

/PJ

Igår var jag i Gondolens bar på Söder, då var det väldigt lugnt i alla fall... Men söker du barer som är lugna även sent på kvällen och på helger? Nån hotellbar kanske? Är också nyfiken så följer tråden. 😊

Gillar man gin så slår jag ett slag för Hernö Gin Bar på söder. Motsvarar din beskrivning.

• Like
Reactions: KOP
Bar Othilia, Leijontornet Bar och Cadierbaren är väl spontant dom jag kommer på.

Erlands och Apropos i närheten av St Eriksplan. Två mysiga och intima "vardagsrums"-barer med otroligt bra drinkar. Väldigt få platser på båda ställena så att boka bord dagen innan rekommenderas

Finns ölcafé för 55plusare! Jag hade gärna hängd där, men nu har jag 16 år var dit.

Bar Othilia, Leijontornet Bar och Cadierbaren är väl spontant dom jag kommer på.
Min favorit har länge varit Tweed Bar men de verkar ha sadlat om och gjort om till Leijontornet Bar som @SWC tipsar om. Har de kvar konceptet med den lugna sköna Tweed-känslan eller har de gjort om där inne?

Min favorit har länge varit Tweed Bar men de verkar ha sadlat om och gjort om till Leijontornet Bar som @SWC tipsar om. Har de kvar konceptet med den lugna sköna Tweed-känslan eller har de gjort om där inne?

Det var faktiskt Tweed senast jag var där med.
Osäker om dom gjort om men fortfarande samma människor bakom så gissar att det är lika bra eller bättre nu.

Tillbaka
Topp