• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på ny klocka att byta till mellan 50-70k

Awanstedt

Basic
2-Faktor
Som tråden lyder så sitter jag och funderar på att byta bort min Speedmaster .005 2016 mot något annat. Sneglar på Rolex OP/Explorer men vad mer finns det runt samma prisklass + 15k?

Jag undrar även om det verkligen är smart att gå till en handlare och köpa via dom eller ska man försöka hitta nån att byta med?

Som tråden lyder så sitter jag och funderar på att byta bort min Speedmaster .005 2016 mot något annat. Sneglar på Rolex OP/Explorer men vad mer finns det runt samma prisklass + 15k?

Jag undrar även om det verkligen är smart att gå till en handlare och köpa via dom eller ska man försöka hitta nån att byta med?
Smart att gå till handlare och köpa Rolex idag? Ja, om du får tag i en. Nej, eftersom du inte kommer att få tag I en. Hysterin har tappat all rim och reson.

Men annat kul? Finns ju hur mycket som helst. Du skulle kunna gå in på Chrono24 bara för att få uppslag inom aktuell prisklass och med dina önskade preferenser.
Sen kan du sälja och kanske även köpa här, på Köp och Sälj.

Smart att gå till handlare och köpa Rolex idag? Ja, om du får tag i en. Nej, eftersom du inte kommer att få tag I en. Hysterin har tappat all rim och reson.

Men annat kul? Finns ju hur mycket som helst. Du skulle kunna gå in på Chrono24 bara för att få uppslag inom aktuell prisklass och med dina önskade preferenser.
Sen kan du sälja och kanske även köpa här, på Köp och Sälj.

Finns väl handlare som har begagnade Rolex? Såg senast idag på LW. De räknar ju tyvärr väldigt konstigt på inbyten då de själva vill ha en del av kakan så undrar om de är värt att gå via en handlare. Köp och sälj här på KS kanske det blir!

Har nu haft en Speedmaster och som du kanske förstår så är det inte bara priset/preferenser utan mer rariteten jag frågar efter i nya klockor. Du får gärna berätta va du själv har och varför du köpte den. :)

Tror det är bäst att satsa på ett byte inom KS. Sälja till handlare och sen köpa tror jag du kommer gå back rejält på. Tror du blir erbjuden 35-40k.

Finns väl handlare som har begagnade Rolex? Såg senast idag på LW. De räknar ju tyvärr väldigt konstigt på inbyten då de själva vill ha en del av kakan så undrar om de är värt att gå via en handlare. Köp och sälj här på KS kanske det blir!

Har nu haft en Speedmaster och som du kanske förstår så är det inte bara priset/preferenser utan mer rariteten jag frågar efter i nya klockor. Du får gärna berätta va du själv har och varför du köpte den. :)
Trodde du avsåg AD. Att köpa av annan handlare är fullt möjligt men mycket dyrt.

Personligen har jag liksom många andra fastnat för dykarklockor. Varför? För att de passar min rätt aktiva livsstil. Inte dykning specifikt, men friluftsstilen.
Men jag har en Speedy också.
Jag skulle nog snarare tipsa om att kika i märkestrådarna här, eller dagens klocka, och se om nåt känns inspirerande.
I prisspannet du nämner skulle jag nog kika på mest på Omega och Tudor. Bra som Rolex, men rimligare prissatta. Finns mycket annat roligt också, men då får du nog hänga här ett tag till för att finna dem intressanta.

Såg senast idag på LW. De räknar ju tyvärr väldigt konstigt på inbyten då de själva vill ha en del av kakan så undrar om de är värt att gå via en handlare. Köp och sälj här på KS kanske det blir!
På vilket sätt räknar de konstigt? de är väl klart att ett företag som handlar med klockor vill ha en del utav kakan?
Vad är det annars för mening att driva ett företag om man inte försöker vara vinstdrivande?

Köp en femsiffrig Datejust! Löjliga priser hos gråhandlare men håll utkik på klocksnack, kaplans och Gripenbro.

Tillbaka
Topp