• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på prisvärd men tunn herrklocka (om möjligt, mekanisk)

På jakt efter min första märkesklocka av ett något mer etablerat och erkänt pålitligt märke. För rätt klocka som verkligen faller mig i smaken kan jag vara beredd att slänga ut max 15 000 kr för i dagsläget.

Måtten på den klockan jag har idag är jag väldigt nöjd med: 38 mm i diameter och 7 mm tjock. Dessa mått är däremot inte ristade i sten, men där omkring vill jag att min nya klocka ska ligga runt, 38-42 mm diamater och 7-10 mm tjock.

Stilen på klockan så är jag främst ute efter en klocka av den något mer klassiska typen, men alla förslag är välkomna, skulle behöva en lite mer sportig och "manlig" klocka när jag tänker efter, samtidigt är kanske inte mina mått kompatibla med manlighet.

Den här klockan är väldigt fin: http://i73.photobucket.com/albums/i209/ ... ll1963.jpg

Men jag skippar gärna kinesiska tecken och kommuniststjärnan.

* Vet heller inte om det finns mekaniska klockor som är så tunna som jag letar efter och då heller inte i den här prisklassen, men om det finns, tips även här!
 

carlanton

Audemars
Re: Tips på prisvärd men tunn herrklocka (om möjligt, mekani

D_331_OrionWeiss_FRONT.jpg


http://www.nomos-glashuette.com/en/watches/orion/weiss/

Lite mindre, men i alla fall tunn och rätt prisklass, tror jag. Finns på klockbutiken som ligger mittemot plattan, men är säkert billigare i Tyskland.

images


Också lite större, men rätt utseende. Dyker upp på köp och sälj då och då.
 
Re: Tips på prisvärd men tunn herrklocka (om möjligt, mekani

carlanton skrev:
D_331_OrionWeiss_FRONT.jpg


http://www.nomos-glashuette.com/en/watches/orion/weiss/

Lite mindre, men i alla fall tunn och rätt prisklass, tror jag. Finns på klockbutiken som ligger mittemot plattan, men är säkert billigare i Tyskland.

images


Också lite större, men rätt utseende. Dyker upp på köp och sälj då och då.

Tack för tips

Vad heter Zenith-modellen? Den var grym!
 
Re: Tips på prisvärd men tunn herrklocka (om möjligt, mekani

Gillar den här, en Citizen Eco-Drive Stilleto Super Thin AR1110-11H finns tydligen hos Creationwatches för 165 USD

39 mm i diameter och 4,7 mm tunn

Lånade bilder...
citizen02bw.jpg


citizen01bw.jpg
 
Re: Tips på prisvärd men tunn herrklocka (om möjligt, mekani

masterkiller skrev:
Gillar den här, en Citizen Eco-Drive Stilleto Super Thin AR1110-11H finns tydligen hos Creationwatches för 165 USD

39 mm i diameter och 4,7 mm tunn

Lånade bilder...
citizen02bw.jpg


citizen01bw.jpg

Oj den var fin ja. Men den påminde väldigt mycket om den klockan jag har idag, svart ur osv.
 
En beggad De Ville Prestige (lånad bild nedan) med co-axialgång kanske ? Går att få loss för under 20k och erbjuder massor med teknik och kvalitet; väldigt mycket klocka för pengen helt enkelt :)

Vänligen
Forumets undersköterska

s-l1000.jpg
 

Wheelie

Cartier
IMG_6223 AR1113-12B-1112x1112.JPG



PS - jag köpte precis den med vit urtavla och svart kalvläder på CreationWatches.com som jag länkade till här ovan


Men tack ändå......och hamiltonen var ju snygg den med, 500 dollar är ett klipp för en riktig automatare.


(lånad bild)
 
Senast ändrad:

Rulle

Audemars
IMG_6223 AR1113-12B-1112x1112.JPG

Nja detta är en present till min 19-åring så 20K får nog anses som ett för högt pris. Dock är den grym den dinkan...Får bli en sådan till mig själv istället !

PS - jag köpte precis den med vit urtavla och svart kalvläder på CreationWatches.com som jag länkade till här ovan


Men tack ändå......och hamiltonen var ju snygg den med, 500 dollar är ett klipp för en riktig automatare.


(lånad bild)
Hamiltonen har dessutom ett 2892 verk i sig vilket inte är vanligt i den prisklassen !
Super bra verk!
 
Topp