• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på prisvärt kvalitetsbälte?

AndersE

Silver
2-Faktor
Trött på att även lite dyrare läderbälten blir fult slitna och måste kasseras efter några få år. Ett sjysst läder bör väl kunna hålla en livstid?

Några tips? Är det cordovan man ska ha? Är ute efter ett brunt, lite mer dressat. Ganska diskret, så inga flamboyanta spännen, eller så. Budget: Absolut max 2000 kr.

Nåt åt det här hållet, tänker jag mig:

upload_2020-10-10_9-6-4.jpeg

Verkar toppen, och verkligen inte farligt dyra. Hittade inte något som uppfyllde kriterierna nu (vill ha under 35 mm och där var det lite tunnsått), men ska komma ihåg märket för andra inköp framöver!
Kolla Anderson's, fantastisk kvalité, har ett brunt flätat skinn som jag använt mer eller mindre dagligen i 10år och ett svart flätat skinn som varit med de senaste 2 åren. Försökte fånga på bild, men var inte helt enkelt, men ingen ojämn slitning, inga fransade sömmar osv
https://www.careofcarl.com/sv/varumarken/andersons.html

Stort tack för input! Efter intensivt googlande igår kväll är följande favoritkandidater:

1) Crocket and Jones (110 £)
belt-9944-19-1.jpg

2) Ettinger (135 £)

AX2056_WaxyBelt30mm_DarkBrown_1.jpg
De är säkert bra båda 2. Jag har ett par Crockett & Jones sen flera år tillbaka. De håller nog 100 år till om man bara fettar in det någon gång vartannat år. Det enda som blivit, förutom lätt ytslitage, är vecket som blir vid hålet. Går man upp och ner i vikt så håller de längre.

Senast ändrad:
Har själv några från Crocket & Jones i olika färger, tror jag fick ge 1800 senast jag köpte i Sverige, så är lite på dyrare delen av skalan och håller med Scipio, de håller bra, men blir veckat sakta men säkert vid hålet om bältet inte sitter väldigt löst.

Kommer fortsätta köpa fler, men har mycket att göra med att jag mestadels använder deras skor och då är det smidigt när färgnyanserna matchar.

Klickade hem ett bälte från The British Belt Company i veckan, har inte fått det än så jag kan inte lämna något omdöme. Prismässigt tycker jag att de ligger rätt bra till, men det kanske avspeglar sig i kvalitén (vilket jag kan återkomma om några dagar).

Det här bältet beställde jag (tänkt att bäras tillsammans med jeans primärt): https://www.thebritishbeltcompany.co.uk/belts/thistleton

Har sett dem när jag googlat runt. Ser fina ut och klart överkomliga priser. Återkom gärna när du fått det!
Klickade hem ett bälte från The British Belt Company i veckan, har inte fått det än så jag kan inte lämna något omdöme. Prismässigt tycker jag att de ligger rätt bra till, men det kanske avspeglar sig i kvalitén (vilket jag kan återkomma om några dagar).

Det här bältet beställde jag (tänkt att bäras tillsammans med jeans primärt): https://www.thebritishbeltcompany.co.uk/belts/thistleton

Tillbaka
Topp