• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på rektangulära damklockor?

M_1

Basic
Hej,

Jag letar efter en klocka till min flickvän och skulle behöva lite tips. Hon har tidigare nämnt att hon gillar den här modellen från Mockberg, men jag vill hellre köpa något från ett riktigt klockmärke.

IMG_7871.jpeg

Har ni några förslag på guldfärgade, rektangulära modeller från riktiga klocktillverkare som kostar under 5k?

Tack på förhand!

"Riktigt klockmärke" ligger kanske i betraktarens ögon, och stenar och guld på en klocka för 99 euro, jag vet inte jag.. meeen:

• Like
Reactions: M_1
Förutom den rent konstruktionsmässiga nackdelen med rektangulära klockor, vad är det som ofta klassar dessa klockor som damur?

Cartier gör ju mycket eleganta klockor, men ofta är omdömet att det är damur.

Några funderingar kring detta?

Förutom den rent konstruktionsmässiga nackdelen med rektangulära klockor, vad är det som ofta klassar dessa klockor som damur?

Cartier gör ju mycket eleganta klockor, men ofta är omdömet att det är damur.

Några funderingar kring detta?
Folk är osäkra eller osköna och häver ur sig ogenomtänkta saker? 🤷‍♂️

Damer är ofta mycket sympatiska människor och ingen man med god självkänsla bör behöva känna sig hotad av att anklagas för att bära en damklocka.

För övrigt slänger jag in Baume et Mercier Hampton som ett tips. Om man är öppen för att handla begagnat.

Senast ändrad:
Hej,

Jag letar efter en klocka till min flickvän och skulle behöva lite tips. Hon har tidigare nämnt att hon gillar den här modellen från Mockberg, men jag vill hellre köpa något från ett riktigt klockmärke.

IMG_7871.jpeg

Har ni några förslag på guldfärgade, rektangulära modeller från riktiga klocktillverkare som kostar under 5k?

Tack på förhand!
Är det ok med begagnat?

Folk är osäkra eller osköna och häver ur sig ogenomtänkta saker? 🤷‍♂️

Damer är ofta mycket sympatiska människor och ingen man med god självkänsla bör behöva känna sig hotad av att anklagas för att bära en damklocka.

För övrigt slänger jag in Baume et Mercier Hampton som ett tips. Om man är öppen för att handla begagnat.

Visst är det så.

Tillbaka
Topp