• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på restauranger i Göteborg!

Olaola

Panerai
Tja! Hittade ingen tråd om restaurangtips i Gbg så drar igång en!
Ska till kommande helg (1/2) äntligen ut och äta ordentligt och utan barn på första gången på typ ett år...
Tar därför tacksamt emot tips på trevliga ställen i Göteborg, har fått ett bord på Toso men det är för tidigt på dagen tycker vi, så får agera reserv.

Ett ställe med bra nivå på mat, gärna avsmakningsmeny och bra viner.
Ökar ljudvolymen i takt med kvällen är det bara trevligt!

Tack! /Ola
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Tja! Hittade ingen tråd om restaurangtips i Gbg så drar igång en!
Ska till kommande helg (1/2) äntligen ut och äta ordentligt och utan barn på första gången på typ ett år...
Tar därför tacksamt emot tips på trevliga ställen i Göteborg, har fått ett bord på Toso men det är för tidigt på dagen tycker vi, så får agera reserv.

Ett ställe med bra nivå på mat, gärna avsmakningsmeny och bra viner.
Ökar ljudvolymen i takt med kvällen är det bara trevligt!

Tack! /Ola
Bar La Lune. Grymt på alla sätt
 

HTran

Omega
Toso tycker inte jag är bra. Överpris för fusion asiatiskt som inte sticker ut i smak. Skulle rekommendera Bhoga, 28+, Bistro Rustik, Meet, Totale. Finns fler men de är säkra kort enligt mig.
 

GossipGirl

Cartier
Gillar Dinner22 på Södra vägen, väldigt bra mat utan att det är orimligt dyrt. Sen har de en cocktailbar vägg i vägg om man är sugen på det, Drinks20.

Har ätit på Toso ett par gånger och definitivt inte värt pengarna, många ställen ligger högre på min lista! Goda drinkar får jag dock ge dem.
 

Reverso

Panerai
Det är inte den bästa restaurangen i stan men den har helheten jag gillar. Fantastisk räkmacka, utsikt, skön atmosfär.

Jajjemän jag pratar givetvis om Heaven 23.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Någon som käkat på instutitionen Kometen?
Den har alltid funnits men jag har aldrig stött på någon som faktiskt ätit där, och menyn ser lite för klassisk ut för att locka in mig.
Ikväll har jag bestämt att jag och grabbarna ska äta råbiff och då passar klassiskt, så ett bord är bokat.
 

Roddan

Omega
Någon som käkat på instutitionen Kometen?
Den har alltid funnits men jag har aldrig stött på någon som faktiskt ätit där, och menyn ser lite för klassisk ut för att locka in mig.
Ikväll har jag bestämt att jag och grabbarna ska äta råbiff och då passar klassiskt, så ett bord är bokat.
Gammalt och halvkast! dyr lunch är det också... Göteborgs bästa råbiff är antingen Juan Fonts med Anklever eller Rustik alternativt bord 27!
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Gammalt och halvkast! dyr lunch är det också... Göteborgs bästa råbiff är antingen Juan Fonts med Anklever eller Rustik alternativt bord 27!
Lovande:banghead:
Lönehelg och dålig framförhållning drev mig till Kometen. Bord 27 var fullt, de andra kände jag inte till. Tack för tipsen!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Någon som käkat på instutitionen Kometen?
Den har alltid funnits men jag har aldrig stött på någon som faktiskt ätit där, och menyn ser lite för klassisk ut för att locka in mig.
Ikväll har jag bestämt att jag och grabbarna ska äta råbiff och då passar klassiskt, så ett bord är bokat.
Gillar du den klassiskt stabbiga skolan av käk som på Kometen så är rekommendationen varmt att vända dig till Manfreds.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kort recension av Kometen.
Råbiffen var bra, om man bedömmer den utifrån kriteriet klassisk. Hade det varit tärnat och inte malt kött hade jag tyckt ännu bättre om den. Dock gillar jag bättre modernare tappningar med lite andra smaker och något krispigt, men detta visste jag ju om.
20200124_190938.jpg

Personalen var trevlig men väldigt hafsig. Menyer slängdes fram på bordet och vinet skickades i glasen så det stänkte på duken. Närmare kvarterskrog än priserna ger sken av.
 

Johe

Omega
Har bokat bord på två ställen jag är sugen på att testa själv inför en dejt om ett tag, Bord 27 och Puta Madre. Vilken är bäst för ändamålet?
 
Topp