• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på sidor för begagnade urmakarverktyg?

Danneswe

Cartier
Jag letar efter en Bergeon 6620 (jag antar att nya hålpunchar passar även de äldre tängerna?)

Mitt primära användningssyfte kommer inte vara för att "notcha" band. utan för att göra hål för sprinten på spännet. Då jag är lite osäker på hur rena snitt "den skär" så vill jag inte lägga pengarna för en ny. För ett par år sen fanns det ofta sådana för vettiga pengar på ebay, men nu ser jag de sällan.
 

Ragnr

Omega
2-Faktor
Det ser ut att vara en 6620 Big Tuna la ut i classified i LW-discorden den 28e december. Ingen aning om det är ett bra pris, och om det kan skickas till EU.
 

Ragnr

Omega
2-Faktor

Danneswe

Cartier
Leatherworking-discorden. "Bergeon watch band notching pliers set, $280 shipped within the US"

Inne i classifieds/köp+sälj kanalen, från den 28 dec 2022


Edit: LeatherCraft var namnet på discorden...
Tack, hittar den för 315euro ny I Spanien vid en snabb sökning på Google, så blir dyrt med tull och moms. Verkmästarna säljer den till det facila priset 8295kr lol.
 
Topp