• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på skön "billig" cab?

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Nästa år uppnår jag den där åldern då man kanske vill unna sig något, typ en motorcykel. Det var också det jag hade tänkt men då visade det sig att familjen tydligen har nån slags veto i den frågan så då får det bli en skön cab istället som vi kan susa runt i när vädret tillåter.

Eftersom jag är helt kass på att fixa med bilar så behöver jag en bil som kanske inte är allt för gammal. Den ska också vara relativt billig då den bara kommer användas en handfull gånger under sommarmånaderna.

Nedan kriterier vill jag kunna bocka av (så många som möjligt iaf)

- Relativt billig
- Plats för 4 personer
- Pålitlig så den inte rasar titt som tätt
- Låg skatt och försäkring
- Ha skön feeling

Så en billig skön cab helt enkelt.

Någon som har ett bra tips på vad jag skulle kunna leta efter för modeller?
 

FlipSwede

Rolex
Lite väl diffus kravlista. Betyder "billig" 15 eller 150 tusen? 🙂
Ja den fragan behover besvaras forst.
Sedan vill du ha Europeisk,Asiat eller Jank?

Pa de mil som du kommer rulla med din sommarcab sa kan val bransle/skatt/forsakring kvitta om det blir 5 eller 10pengar.
Du koper dig en leksak. Leksaker maste fa kosta. Battre betala mer for en bevisligen valskott bil agd av en entusiast an att jaga billigaste...brukar lona sig i langden
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Lite väl diffus kravlista. Betyder "billig" 15 eller 150 tusen? 🙂
Ja det blev väl kanske diffust, men gärna max 100 Tkr

Ja den fragan behover besvaras forst.
Sedan vill du ha Europeisk,Asiat eller Jank?

Pa de mil som du kommer rulla med din sommarcab sa kan val bransle/skatt/forsakring kvitta om det blir 5 eller 10pengar.
Du koper dig en leksak. Leksaker maste fa kosta. Battre betala mer for en bevisligen valskott bil agd av en entusiast an att jaga billigaste...brukar lona sig i langden
Europe eller japanare är att föredra.
 

FlipSwede

Rolex
Ja det blev väl kanske diffust, men gärna max 100 Tkr


Europe eller japanare är att föredra.
Ska det vara hyfsat billigt i drift sa kika pa en VW EOS..(hette den sa i Europa?)
Fransmannen har ju en hel del roliga smacabbar Peugeot 206/308 Just 308 tycker jag ar riktigt snygg. Renault Megane,Citroen Pluriel om du vagar vara verkligt udda...
Ford Focus kom val ocksa i platcab?
BMW eller MB om du har kunskap och planbok att kopa ratt bil.
En trott langmilad Porsche Boxter bor val ga att fa for en hundring
Kan en Lexus SC ga att fa for det du vill betala tro....?

Volvo Saab har ju ocksa gjort cabbar,men dessa borjar val bli 20+ar gamla...
 

Tapiren

Cartier
Det finns i princip inga cabbar som rymmer fyra personer på ett vettigt sätt men om man tänker sig att de där bak är lite yngre eller kanske inte alltid ska åka med finns ju;

Mercedes CLK;

Saab? Ta chansen och äg en del av svensk industrihistoria;

Men som några är inne på, en Mustang är verkligen inte fel alls;
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
En Hunter borde ju att få in under budget :)
unnamed.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Har tänkt i exakt samma banor, förutom att jag har motorcyklar. Har lite mycket att stå i nu, kommer inte hinna åka ändå, men om suget finns kvar till hösten ska jag köpa en BMW E36 cab. En helt omodifierad originalbil, helst 328. Tror att de -liksom absolut w124- kommer att ha en stabil värdeutveckling. Och funka bra.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Tack för alla förslag. Det är väl mest aktuellt till nästa sommar. Saab är faktiskt riktigt coola men hur är det med reservdelar till dom?
 
Topp