• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tankliknande klockor

Duddee

Cartier
2-Faktor
Jag funderar nu på vad som ska bli nästa inköp efter att min efterlängtade dykare nu har anlänt. Jag är sugen på en rektangulär klocka och har kollat på en klassisk Cartier Tank Solo. Den är väldigt fin men jag söker andra alternativ som kanske är lite mer exotiska. Helst vit urtavla, inga komplikationer (datum går bra) och boett i stål eller vitguld. Gammal som ny går bra. Jag har tittat på äldre Piaget och Chopard, fast de kanske är svåra att serva vid behov?

Tack på förhand!
 
Jag funderar nu på vad som ska bli nästa inköp efter att min efterlängtade dykare nu har anlänt. Jag är sugen på en rektangulär klocka och har kollat på en klassisk Cartier Tank Solo. Den är väldigt fin men jag söker andra alternativ som kanske är lite mer exotiska. Helst vit urtavla, inga komplikationer (datum går bra) och boett i stål eller vitguld. Gammal som ny går bra. Jag har tittat på äldre Piaget och Chopard, fast de kanske är svåra att serva vid behov?

Tack på förhand!
Har aldrig ägt någon men tycker personligen att Reverson är den snyggaste (och coolaste) tanken.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, Reverson är ett mycket bra alternativ, har tittat på den också. :)
Fortsätt sök brett, man kan få otroligt fina klockor för vettiga pengar om man gillar lite udda och mindre ur. Detta är ett av mina:

image-jpg.238518
 
Topp