• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hela säsong 3 av Man in the high castle har kommit.

giphy.gif

Går fortfarande bara att se direkt på Amazon?

Har inte sett någonting av den men är nyfiken på upplägget/storyn.
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Alla klassiker är redan avbockade längre bak i tråden så tänkte lista lite smått och gott från Netflix som jag dammat av ”senaste tiden”.

Stranger things.
Var väldigt skeptisk när jag blev tipsad om denna då det var barnskådisar i huvudrollerna. Vart positivt överraskad minst sagt.
774B6B54-E47A-4A62-9482-814BAE99B054.jpeg


Dark.
Tysk serie. Även denna är mörk och mystik. Me like.
15304B9A-83DC-4052-99EA-917773AB6678.jpeg


Paradise PD.
För dig med humor åt det lite mer störda hållet.
D794ECE0-F71C-46A8-A1C4-C649FE27C32C.jpeg


Altered Carbon
Joel Kinnaman i huvudrollen. Cyberpunk.
4126BABD-382E-4138-831A-35B99938FC36.jpeg


Mindhunter
Seriemördare, behöver jag säga mer? Längtar efter s02!
38483FB1-3FB7-4BB1-9677-8CE5F2EFA9FD.jpeg


Norsemen
Engelskspråkig version av Hem till Midgård med Norska vikingar? Nått för dig som ligger med bakisångest en söndag eller dyl.
D0A16E71-B5D5-40CD-99C2-23899A920405.jpeg


Narcos
Plata o plomo?
8235CC1C-E5C5-4684-A680-0759A66963D7.jpeg


Black Mirror
Låt dig inte skrämmas av första avsnittet som är lite speciellt. Riktigt sevärd. Se inläggen ovan! Varje avsnitt är en ny berättelse.
A70DFE26-D756-464B-8DC6-3C9F7AD3B2F4.jpeg


Nog med posters..
Lite mer jag kikat/håller på med:

Sons of Anarchy - OK, inte min kopp av te direkt.
Kollar nu på uppföljaren Mayans som går på HBO. Vet inte riktigt vad jag tycker faktiskt.

Breaking Bad - Riktigt bra!
Kikar på spinoffen Better call Saul som har vart ganska seg hittils.

The OA - Skum.

Peaky Blinders - Hypad av alla. Har försökt men inte fastnat ännu.

Arrested Development - Kul i början. Tröttnade dock en bit in. Ej sett klart.

Ozark - Hade nog vart bättre om jag inte sert Arrested Development innan..

Big Mouth - Kul animerad serie om hormoner.

Maniac - Bara sett två avsnitt. Flummig, fick inte direkt något sug att se mer. Får väl ge den en chans ändå.
 
Senast ändrad:

JLC

Panerai
2-Faktor
Kan ha skrivit det tidigare men Fauda är ett mycket välgjord och bra serie om livet som agent inom underrättelsetjänsten på båda sidor (Judar VS. Muslimer) på Västbanken.
Säsong 2 finns på Netflix sedan en tid tillbaka.
Musik är mkt bra och finns även på Spotify.
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Kan ha skrivit det tidigare men Fauda är ett mycket välgjord och bra serie om livet som agent inom underrättelsetjänsten på båda sidor (Judar VS. Muslimer) på Västbanken.
Säsong 2 finns på Netflix sedan en tid tillbaka.
Musik är mkt bra och finns även på Spotify.
Instämmer att den är bra. För den som vill se - glöm inte att sätt på originalspråk för annars är det dubbat till engelska. Tog mig 20 min in i första avsnittet att fatta och jag var på väg att ge upp serien pga såg så löjligt ut med dubbningen.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Instämmer att den är bra. För den som vill se - glöm inte att sätt på originalspråk för annars är det dubbat till engelska. Tog mig 20 min in i första avsnittet att fatta och jag var på väg att ge upp serien pga såg så löjligt ut med dubbningen.
Jag får inte ens valet när jag startar (stremar från ps4 via netflix-appen), allt kommer på orginalspråk för mig (med text). Men vet att det går att aktivt ändra. Håller med dig, det blir fånigt att inte ha orginalspråket.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Snart klar med ”Bodyguard”. Snyggt filmad och med en skön Brittisk politisk/thriller plot. Möjligen tappar den lite på att huvudrollen är för söt och brister lite i trovärdighet i rollen.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Började kolla på Manifest häromdagen, oklart vad jag tycker ännu. Men det har gått att kolla på, 5 avsnitt hittils.
 

Jey

Cartier
Mayhem som är en spin-off på sons of anarchy verkar helt klart bra men går ändå inte mäta sig med ursprunget
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Precis börjat kolla på Bodyguard på Netflix. Sett tre avsnitt. Uppfriskande med en serie som inte är amerikansk. Tycker att det håller måttet hittills.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Mayhem som är en spin-off på sons of anarchy verkar helt klart bra men går ändå inte mäta sig med ursprunget
Du menar nog Mayans ;)
Långt ifrån lika bra som originalet, denna känns betydligt mer B. Trots detta har jag kollat på alla avsnitt som finns hittills och hoppas på att det blir bättre. :happyhappy:
 
Topp