• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på urmakare för service

Sulan

Breitling
Hej

Kommit över en släktklenod som legat i en byrålåda minst 10, säkert över 20 år med ett förmodat servicebehov.
Inte mätt exakt men reserven håller i över ett dygn och den nollställer korrekt så inga uppenbara fel, men vill förstås titta till den hos en vettig urmakare innan jag börjar bära den och eftersöker tips på sådana i Stockholm.

Till objektet :)
Minerva VD712 Incabloc. Manuell Kronograf Cal Valjoux 72.
Ca 1959

Tacksam för svar!
Sulan
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Tipsar om ABC. Werner är en go gubbe och har han tid kanhan nog hjälpa dig. Släng gärna upp en bild på klockan här. Lycka till!
 

Sulan

Breitling
Stort tack!
Har bara sketna mobilbilder men hoppas dem duger :)
 

Bilagor

  • IMG_20160526_203427.jpg
    IMG_20160526_203427.jpg
    142.9 KB · Visningar: 216
  • IMG_20160526_203316.jpg
    IMG_20160526_203316.jpg
    205.9 KB · Visningar: 194

Sulan

Breitling
Hej igen
För framtida referenser tänkte jag ge en uppdatering nu när jag efter mycket planerande lyckats förhålla mig till öppettiderna och lämnat in samt fått tillbaka klockan.

Besökte först ABC som märkligt nog ogärna utförde servisen med hänvisning till komplicerad kronograffunktion. Efter lite fram och tillbaka erbjöd han mig dock ett högt pris som kom utan några direkta garantier på ett bra jobb. Jag gick därför vidare till Farfar som servade den för drygt halva priset och utan några som helst problem. En ordentlig genomgång, lite nya oljor, packningar och ett nytt glas blev det och jag är mycket nöjd med resultatet.

Tack för tipsen
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej igen
För framtida referenser tänkte jag ge en uppdatering nu när jag efter mycket planerande lyckats förhålla mig till öppettiderna och lämnat in samt fått tillbaka klockan.

Besökte först ABC som märkligt nog ogärna utförde servisen med hänvisning till komplicerad kronograffunktion. Efter lite fram och tillbaka erbjöd han mig dock ett högt pris som kom utan några direkta garantier på ett bra jobb. Jag gick därför vidare till Farfar som servade den för drygt halva priset och utan några som helst problem. En ordentlig genomgång, lite nya oljor, packningar och ett nytt glas blev det och jag är mycket nöjd med resultatet.

Tack för tipsen
Lite nya bilder då kanske?! ;)
 
Topp