• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på urmakare som kan hjälpa mig med klockor i lägre prisklassen.

Jag har ett intresse av vintage och semi-vintage klockor i det lägre prisläget. Dessa behöver ibland en liten genomgång eller justering. Tyvärr tycker jag inte att det är ekonomiskt försvarbart att gå in till en urbutik med urmakare för en service på en klocka med ett värde av halva verkstadsarbetet.

Är helt medveten om att det finns en massa åsikter om ovanstående.

Jag behöver kom i kontakt med en hobby urmakare. Vem lämnar ni in till? Finns det några här på Forumet?

Skulle även gärna vilja få tips på en urmakare som kan quartz. Jag har en Cartier som har legat för länge och inte vill komma igång trotts nytt batteri.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det finns några på forumet men bäst att låta
dem ge sig till känna. Farfars ur är prisvärd. Finns en tjomme i Konserthuset i Stockholm. Vilken del av landet bor du i? Quartzverk brukar bytas ut när de är trasiga.
 

Doc_152

Omega
Det finns några på forumet men bäst att låta
dem ge sig till känna. Farfars ur är prisvärd. Finns en tjomme i Konserthuset i Stockholm. Vilken del av landet bor du i? Quartzverk brukar bytas ut när de är trasiga.

Har du mer kontaktinfo till denna tjomme i stockholm? Har nämligen tappat min omega idag och minutvisaren sitter löst, behöver nån lokalt. Kan inte vänta tills mars innan min urmakare i ungern fixar...
 
Topp