• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips/råd present till frugan? Max 60k

Boozer_87

Panerai
Hej! Ja som överskriften antyder behöver jag hjälp med bilder/tips på olika modeller. Mosa med tips. Snöar själv lätt in på Rolex och Breitling. Kan även tänkas köpa beg.
Finns väl några krav jag vet hon vill ha:


* Minst 36 mm ( gärna runt 40mm? )
* Automatisk
* Guld och stål blandat ( Helst )
* Länk/skinn beroende på modell
* Max 60000kr vid nyköp ( min gräns )


Kan även tänka mig förslag på begagnade modeller som normalt ligger i det spannet lätt begagnade, fullset.
Tackar ödmjukast på förhand och hoppas på massor av förslag.
/ Boozer
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
292B3100-62EE-4152-BF18-6F387702A59B.jpeg

116200 med lite kvinnligare tavla ?
 

Chad

Rolex
Tips är att gå på max 36mm till dam. Personligen tycker jag även 36mm är lite i överkant. 30-34 mm brukar vara fint, samt tidlöst.
 

Uret24

Cartier
En sprillans ny oyster perpetual 34mm går att klicka hem för strax över 40 hos valfri grå handlare. En väldigt fin modell för pengarna och en perfekt storlek för en dam.
oyster perpetual 34mm.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Köp en Datejust och be dem i butiken skriva ut vilka tavlor hon kan köpa till den, eller så tar du med henne till butiken efter köpet och så får hon välja vilken tavla hon ska ha.
 

Barricello

Audemars
Jag är oxå ute å fiskar efter en ti frugan! :) Mesta å Bästa kvaliteen för typ 12-20k ..mått 30-36 mm.
Kollar lite på Cartier och Rolex DJ.. men dom ligger på ca 25-30k.. tips tas glatt emot!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Smart, kruxet är ju vilken länk då, det slår ju en del i pris om hon ex vill ha jubileum typ.
Det får du ju känna på, vet till 100% att min tjej skulle önska jubilee.
Vet också att hon till 100% skulle vilja ha ljus tavla utan bling, och slät ring på en nyare men räfflad på en äldre. :)

Tror dock att det är få grejer som slår Datejusten, om man inte vet att partnern ogillar Rolex av nån anledning eller har ännu starkare känslor för något annat märke (Cartier, kanske).
 

puffen

Cartier
Testa annars gå in på c24 sen filtrera efter märke/märken, storlek, budget samt länder inom EU så lär du få upp lite olika alternativ :) lycka till!
 

Boozer_87

Panerai
L
Det får du ju känna på, vet till 100% att min tjej skulle önska jubilee.
Vet också att hon till 100% skulle vilja ha ljus tavla utan bling, och slät ring på en nyare men räfflad på en äldre. :)

Tror dock att det är få grejer som slår Datejusten, om man inte vet att partnern ogillar Rolex av nån anledning eller har ännu starkare känslor för något annat märke (Cartier, kanske).
Låter som klok person , tummen upp till dig!
 
Topp