• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips sökes på trevlig vintage guldis!

m_s

Patek
2-Faktor
Fått för mig att det är dags för något i guld och har lite svårt att hitta det exakt jag vill ha (tänk om det vore lätt).
Vänder mig till expertisen således!

Tankarna är:

Guld (14k, 18k eller double etc)
Runt 36-38mm
Mer än gärna vintage
Budget max 10'
Gärna ett "etablerat" märke som Tudor, Universal Geneve, IWC, Omega etc men inget krav.

Har du tips på en trevlig modell så dra gärna ett PM eller dela med er i tråden för framtida sökare.

Tack på förhand!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Spontant så är väl 38 mm ganska stort för en guldvintage, så kanske inte helt lätt att hitta med din budget. Så kanske en kronograf eller någon med alarm, som bygger lite mer i och med knappar.
 

Sond

Patek
Många av de jag tänker på är mindre än 38 mm. Ofta är ju de lite äldre guldklockorna max 36. Så är du verkligen ute efter 38 mm? Eller är det ok med 36/34? Omega Seamaster är ju en klassiker. Finns mycket att välja på dessutom.
 

_jonte

Patek
Leta upp en trevlig gammal JLC i guld. Min är ca 36mm tror jag och bär ganska stort.

DSC07370.jpg~original
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Köp en vintagekronograf med landeronverk, Chronograph suisse och liknande, finns i storlekar upp till 37-38 i en mängd fantasifulla märken. :) Criss Cross hittade en fin från kaplans. Går att få för ett par tusenlappar, så med service landar du utan problem under 10.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Kronis finns redan!

Jaeger ska jag hålla utkik efter, Seamaster är kanske ett alt också. Finns det några sköna doldisar man ska hålla utkik efter?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Det ligger ju två väldigt trevliga longines på K&S, en i gulguld och en i rose (plätterat). Förvisso 35mm men jag upplevde iaf nya varianten som bra mkt större i 35mm än vad man kan tro. Annars gavves kronograf är ju inte dum!

Måste också ta och fixa lite guld i år...
 
Topp