• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips, snälla! Rolex damur

Cicci G

Breitling
Jag är nybörjare både här på klocksnack.se och med det här med klockor. Men jag har dreglat efter en fin klocka länge. Jag har snöat in på Rolex (oklart varför) och vill helst ha en klassisk men sportig modell, gärna med stenar i urtavlan. Jag vill helst inte ha en med datum på, tycker bara att det är jobbigt att ändra manuellt varannan månad. Budget max 60 och jag vill inte ha en begagnad. Hittade en fin på nätet (Rolex Perpetual Lady 176234/6, 59 tkr) men vet inte om det är en bra deal. Och är 26 mm för litet? Jag gillar egentligen inte stora klockor, vill helst ha en mindre men vill inte bli för tantig.
Snälla, kom hemskt gärna med tips till en gröngöling som mig! Tusen tack på förhand!
 
P

Philippe Stern

Guest
Jag är nybörjare både här på klocksnack.se och med det här med klockor. Men jag har dreglat efter en fin klocka länge. Jag har snöat in på Rolex (oklart varför) och vill helst ha en klassisk men sportig modell, gärna med stenar i urtavlan. Jag vill helst inte ha en med datum på, tycker bara att det är jobbigt att ändra manuellt varannan månad. Budget max 60 och jag vill inte ha en begagnad. Hittade en fin på nätet (Rolex Perpetual Lady 176234/6, 59 tkr) men vet inte om det är en bra deal. Och är 26 mm för litet? Jag gillar egentligen inte stora klockor, vill helst ha en mindre men vill inte bli för tantig.
Snälla, kom hemskt gärna med tips till en gröngöling som mig! Tusen tack på förhand!

Ett tips är att gå till en AD för Rolex och prova, känna och klämma. Allt annat vore galet.
 

Cicci G

Breitling
Hihi, roligt det där med "bloggerska från Karlstad".
Tusen tack för kloka råd! Jag har testat kompisens 26 mm och den sitter som en smäck (jag är liten och klen). Hm, ja jag får ta och knalla in på Nymans ur imorgon och testa storlek ordentligt (både 26 och 32). Den klocka jag har snöat in på tillverkas tydligen inte längre. Gör det något? Värdemässigt alltså? Ochvad är det för skillnad på de olika länkarna egentligen? (Jäklar vilken dålig koll jag har...) *rodnar*
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Hihi, roligt det där med "bloggerska från Karlstad".
Tusen tack för kloka råd! Jag har testat kompisens 26 mm och den sitter som en smäck (jag är liten och klen). Hm, ja jag får ta och knalla in på Nymans ur imorgon och testa storlek ordentligt (både 26 och 32). Den klocka jag har snöat in på tillverkas tydligen inte längre. Gör det något? Värdemässigt alltså? Ochvad är det för skillnad på de olika länkarna egentligen? (Jäklar vilken dålig koll jag har...) *rodnar*
Bor du i Västerås? Om du bor i Stockholm så går du till Rob Engström, skit i Nymans. Eller nej, gå till Nymans, testa sjukt många olika klockor sen köper du hos Rob ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hihi, roligt det där med "bloggerska från Karlstad".
Tusen tack för kloka råd! Jag har testat kompisens 26 mm och den sitter som en smäck (jag är liten och klen). Hm, ja jag får ta och knalla in på Nymans ur imorgon och testa storlek ordentligt (både 26 och 32). Den klocka jag har snöat in på tillverkas tydligen inte längre. Gör det något? Värdemässigt alltså? Ochvad är det för skillnad på de olika länkarna egentligen? (Jäklar vilken dålig koll jag har...) *rodnar*

NYMANS och inte vår forumsponsor?!

PM:a mig om du vill ha hjälp.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bara ett tips! Tycker den verkar helt ok!
Den är från 2012!
Eller så knallat hon in med Spencer på RobE och får en trevlig och bra affär på en ny Rolex hos RobE. Ska man bara köpa en klocka och man laddat länge inför det så är det ju roligare än att klicka hem en begagnad på nätet som inte ens har en sådan tavla som man vill ha.

När kommer nya OP 39mm förresten?
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Eller så knallat hon in med Spencer på RobE och får en trevlig och bra affär på en ny Rolex hos RobE. Ska man bara köpa en klocka och man laddat länge inför det så är det ju roligare än att klocka hem en begagnad på nätet som inte ens har en sådan tavla som man vill ha.

När kommer nya OP 39mm förresten?


Jo, så är det klart! Det var mest ett alternativ! Självklart är det roligare att plocka ut en helt ny!:)
Du kan dock få mycket roliga vintageklockor för 60k. Det blir ju dock mer pyssel!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag är nybörjare både här på klocksnack.se och med det här med klockor. Men jag har dreglat efter en fin klocka länge. Jag har snöat in på Rolex (oklart varför) och vill helst ha en klassisk men sportig modell, gärna med stenar i urtavlan. Jag vill helst inte ha en med datum på, tycker bara att det är jobbigt att ändra manuellt varannan månad. Budget max 60 och jag vill inte ha en begagnad. Hittade en fin på nätet (Rolex Perpetual Lady 176234/6, 59 tkr) men vet inte om det är en bra deal. Och är 26 mm för litet? Jag gillar egentligen inte stora klockor, vill helst ha en mindre men vill inte bli för tantig.
Snälla, kom hemskt gärna med tips till en gröngöling som mig! Tusen tack på förhand!
Jag vet att det inte var vad du eftersökte, men du kan få en fin begagnad men nyservad helguldsdamrolex innom budget. Angående storlek har jag förstått att de små modellerna är rätt populära i sthlm medan det anses lite tantigt på landet om man skall hårddra och generalisera.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag vet att det inte var vad du eftersökte, men du kan få en fin begagnad men nyservad helguldsdamrolex innom budget. Angående storlek har jag förstått att de små modellerna är rätt populära i sthlm medan det anses lite tantigt på landet om man skall hårddra och generalisera.

Gäller det även vintage tror du?
 

Cicci G

Breitling
Hej kompisar! Idag har jag besökt Nymans, Rob E och Kaplans. Mycket intressant och lärorikt för en nybörjare som mig. Alla var hemskt trevliga.Jag vet nu att 1) 26 mm är perfekt, 2) Jag vill absolut ha jubiléumslänk och helt i stål, 3) Det tycks vara omöjligt att slippa datum så det får jag väl stå ut med (fniss) samt 4) Jag vill gärna ha stenar. Och helst även pärlemor. Suck... Notan slutar då på 95... Tillägget för pärlemor är 16 tkr! Gulp... Hittade samma klocka på nätet för 85 (ny). Men alltså det känns så galet mycket pengar! För en klocka... Fast där håller väl inte ni med mig antar jag, hehe.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hej kompisar! Idag har jag besökt Nymans, Rob E och Kaplans. Mycket intressant och lärorikt för en nybörjare som mig. Alla var hemskt trevliga.Jag vet nu att 1) 26 mm är perfekt, 2) Jag vill absolut ha jubiléumslänk och helt i stål, 3) Det tycks vara omöjligt att slippa datum så det får jag väl stå ut med (fniss) samt 4) Jag vill gärna ha stenar. Och helst även pärlemor. Suck... Notan slutar då på 95... Tillägget för pärlemor är 16 tkr! Gulp... Hittade samma klocka på nätet för 85 (ny). Men alltså det känns så galet mycket pengar! För en klocka... Fast där håller väl inte ni med mig antar jag, hehe.

Som sagt, kontakta mig..
 

Cicci G

Breitling
image.jpg
image.jpg
 

Cicci G

Breitling
Någon av ovanstående? Eller går den blåa bort? Vanlig silver urtavla? Den där förgrymmade MOP:en är ju så galet dyr!
 
Topp