• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips, snälla! Rolex damur

Klugel

Omega
image.jpg
image.jpg
Sambon här hemma säger den övre!
 

Icaras

Rolex
Nu är detra förvisso inte Rolex. Men har inte Omega flertal damur med både pärlemor och stenar som är inom din budget? :) prutmånen är säkert stor dessutom.

Annars flreslår jag att du tar en fika med Spencer66. Kan bara sluta på ett vis :)
 

Cicci G

Breitling
En snabb fråga Cicci G , varför känner du att du måste köpa nytt?
Åh jag kan ju inte ett smack om klockor och vågar inte köpa beg. Vill gärna ha en klocka som går klockrent (sorry dålig ordvits) i flera år innan service. Gillar nytt och kan då välja fritt (typ...) beträffande urtavla etc. Säkert dumt tänkt av mig, jag vet.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Åh jag kan ju inte ett smack om klockor och vågar inte köpa beg. Vill gärna ha en klocka som går klockrent (sorry dålig ordvits) i flera år innan service. Gillar nytt och kan då välja fritt (typ...) beträffande urtavla etc. Säkert dumt tänkt av mig, jag vet.

Tycker inte det är dumt, antingen vill jag ha vintage eller så sprillans nytt. Skulle aldrig idag köpa en par år gammal klocka om anledningen inte är att den inte går att få tag i. Så köp nytt och var glad, du känns ändå inte som en flippare.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Åh jag kan ju inte ett smack om klockor och vågar inte köpa beg. Vill gärna ha en klocka som går klockrent (sorry dålig ordvits) i flera år innan service. Gillar nytt och kan då välja fritt (typ...) beträffande urtavla etc. Säkert dumt tänkt av mig, jag vet.

Det är verkligen inte dumt men det är bra att veta varför man gör som man gör. Det finns pålitliga säljare som säljer begagnade ur och om man låter serva uret kommer det se nära nya ut, kanske så att du inte skulle se skillnaden. Tavlor kan man alltid köpa nya i butik och byta ut hos handlaren om man så vill. Det är däremot som du säger lättare att köpa nytt och du har då full valmöjlighet. Samtidigt tappar de modellerna du tittar på värdet rätt snabbt så man får rätt mycket mer klocka för pengarna om man då köper begagnat. I vilket fall, lycka till och ta hjälp av Spencer om du köper nytt!
 

Man

Rolex
Hej kompisar! Idag har jag besökt Nymans, Rob E och Kaplans. Mycket intressant och lärorikt för en nybörjare som mig. Alla var hemskt trevliga.Jag vet nu att 1) 26 mm är perfekt, 2) Jag vill absolut ha jubiléumslänk och helt i stål, 3) Det tycks vara omöjligt att slippa datum så det får jag väl stå ut med (fniss) samt 4) Jag vill gärna ha stenar. Och helst även pärlemor. Suck... Notan slutar då på 95... Tillägget för pärlemor är 16 tkr! Gulp... Hittade samma klocka på nätet för 85 (ny). Men alltså det känns så galet mycket pengar! För en klocka... Fast där håller väl inte ni med mig antar jag, hehe.

26mm: perfekt. Kvinnligt och kanonsnyggt. Jubilee helstål: Perfekt. Datum: Är väl ok. Du vänjer dig. Pärlemor och stenar: Nä. Den är vrålsnygg utan... Vips där löste jag ditt prisproblem va?;-)
 

Man

Rolex
Hej Cissi
Vad kul att du tycker 26 mm satt perfekt. Här ser du min klocka i samma mått med silvertavla, vitguldsring men utan stenar. Tror den är fr sent 80-tal. Polerad och lite rasslig men väldigt fin. Eller hur!?
pyjamas och rolle.JPG

Väldigt snyggt.
Somliga pratar om de här små som tantiga. Det håller inte jag med om.
Jag tycker bara att det här är väldigt väldigt snyggt!
 

Cicci G

Breitling
Kära ni! Hm, hur är det med urtavla i färgen Ice blue egentligen? Går den urtavlan att välja till en vanlig DJ? Som ett alternativ till pärlemor, tänkte jag.
 

fc2

Rolex
Rolig tråd, hur kunde jag missat den? Avskyr stora klockor på kvinnor så tycker TS gjort ett kanonval. Tramsigt när vissa säger 36 mm utan att veta något om storleken på handleder etc. 36 funkar trots allt för de flesta män.

Väntar med spänning på bilder. Gratulerar!
 

Landshark

Cartier
Tjoho kompisar! Nu är den här! Jag är galet glad över min nya, lilla klocka! Jag tar bild imorgon, lovar. Tack snälla alla för era kloka råd och tips och tack särskilt till Spencer.

Kul att du blev nöjd! Grattis till det!
Bra att du tog bild (i går?). Bilder gillas!
Vad tror du om att även visa bilden... ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Heeej!
Här kommer den, min älskade lilla klocka! Den följer mig överallt, även till min leriga häst i hagen. Jag är så himla nöjd och djupt tacksam för Er hjälp.
image.jpg
image.jpg
Nice! Den ska dock sitta bakom knölen. Det är där handleden är. :)

Och plocka av plasten och plastskyddet för bövelen! Ser ju helknas ut. Du har väl inte plasten kvar på soffan? :)
 
Jättesnygg, stort grattis!
Men jag håller med herr Yonsson om att plasten bör plockas bort snarast.
Njut av klockan som den är tänkt att njutas. :)
 
Topp