• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips till kostym

V-town

Basic
Vilken tycker folk passar bäst till en kostym/kostymskjorta?

En breitling superocean eller en Omega Seamaster

Bilagor

• Screenshot_20170926-004233.jpg
    Screenshot_20170926-004233.jpg
    92.6 KB · Visningar: 89
  • Screenshot_20170926-004044.jpg
    Screenshot_20170926-004044.jpg
    90.1 KB · Visningar: 87
Här gick mycket snett alltså! Fel avselning, och imo passar ingen av de där till kostym (hade jag varit tvungen att välja hade jag valt AT dock). ;)

Nu när du ändå är här i vintageavdelningen så passar jag på att rekommendera dig att köpa en vintageklocka att bära till kostymen, antingen en renodlad dressare likt min Hamilton
IMG_0227.JPG

Eller varför inte en gammal "vardagsklocka" som idag kan uppfattas som dressad idag, från typ Omega eller Certina? :) (lånade bilder)
images

ds5601012.jpg

Finns massor med kul i vintageträsket, men är du väl inlurad kommer du aldrig ut :)

Haha! Reggade mig precis så hade svårt att bara hitta någonstans att droppa min fråga!

Tack för svar!:) Har Breitling superocean, men funderar att byta till en AT.. Bär oftast kostym på helgtillställningarna och känner nog att AT:n iaf passar bättre till de..

Tillbaka
Topp