• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips till "nybörjare"

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Longines
Conquest Black Dial Bracelet
L3.677.4.58.6

Denna modell tycker jag borde passa dig bra! Det enda som jag själv har svårt för är länken , men klockan i sig är riktigt fin!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Denna:
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    63.4 KB · Visningar: 136

JaTack

Rolex
2-Faktor
Vad får dig att rekommendera den över Sinn 556I? Utseende eller annat?

Det sitter i princip samma verk i båda klockorna, eventuellt kan verket i Longinesen vara snäppet bättre, men inte med mycket i sådana fall. Står det mellan dessa två så gå efter vilken du gillar bäst till utseendet, märke, känsla mm.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Köper du 556 så verkar den bli lite billigare enligt chrono24, är ju en faktor som alltid vägs in men som inte borde vara avgörande.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vad finns det mer som liknar Longines Conquest? Är mer sugen på en sån nu mer än en dykare. En polare köpte en conquest men tycker dock inte om att länkarna är blanka i mitten.
 

ace

Cartier
Nja det blir för dyrt plus att jag klarar inte av visarna.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

alltså lyssna till ditt eget hjärta inte andras,köp en klocka som kämms bra och blicken inte kan slita sej ifrån, ett sådant man bara inte kan glömma, bär det med stolthet :happyhappy:
 

Snårtas

Rolex
Glycine Combat Sub är riktigt trevlig! Den är låg och sitter väldigt bra på armen. En "vanlig" hittar du lätt under 5k beggad, Golden Eye kanske några hundralappar till.
En sån här har jag själv haft, bild stulen från nätet.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    97.1 KB · Visningar: 107

Glidarn

Omega
Seiko sumo eller sarb. Det blir inte bättre än så. Du kommer bli väldigt nöjd och kvalitets känslan är hög.
 

Glidarn

Omega
Den nya monstern med 4r36 verket är även den väldigt gedigen, plus att du får många lappar över för att spara till en Rolle;)
 
Topp