• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips önskas

Åsa A

Basic
hej
Har i flera år tittat på klockor, tyckt än den ena och än den andra varit snygg men aldrig haft kunskapen att våga ta steget och köpa den. Klockan med stort K. Men nu har det hänt - jag har blivit med 114060. Fram till för några månader sedan hade jag ingen aning om var det var för något - träffar man sedan på rätt person som berättar och gör så att intresset vaknar så lär man sig fort.
Men vad ska bli klocka nr 2? Det är här jag önskar tips från er som vet betydligt mycket mer än mig. Jag gillar följande:

Breitling chronomat 41
Omega speedmaster
Rolex batman
Gillar även tunna vintageklockor (inte tunna nyproducerade klockor)
Länk, inte läder- eller tygarmband
Gillar inte Panerai (sorry), nya tunna klockor eller damklockor (enbart herrklockor).

Det betyder inte att jag enbart är intresserad av ovan nämnda klockor - överraska mig gärna med tips. Det är exempel på klockor jag gillar.
Prismässigt - svår fråga. Det vet jag när jag hittar klocka 2 med stort K :

Senast ändrad:
Välkommen hit!
Kul klockval, kan man få en bild på hur din Sub sitter på armen blir det lite lättare att föreslå andra klockor.

Rolex sub och Omega speedmaster är ju en trevlig kombo. Sen ska du absolut kika på en vintage klocka. Jag är överförtjust i min Omega Seamaster 30.
DSC_0146-01-01.jpeg

Vet inte riktigt vad du kör för stil i övrigt och vilken vikt/storlek du är bekväm med. Just detta med vikten tycker jag är en faktor som ofta glöms bort, vi fokuserar ofta på om klockan upplevs som för liten eller stor men glömmer vikten. För mig är det viktigt att klockan inte är för tung på armen. Det där är också lite svårt att få en känsla för i butik.
Hur som helst nu har du ju en klassisk dykare som du är nöjd med. Jag föreslår en klassisk herr sportdressare som kontrast till din 114060.
rolex-oyster-perpetual-datejust-116234-2211.jpg

Vet inte riktigt vad du kör för stil i övrigt och vilken vikt/storlek du är bekväm med. Just detta med vikten tycker jag är en faktor som ofta glöms bort, vi fokuserar ofta på om klockan upplevs som för liten eller stor men glömmer vikten. För mig är det viktigt att klockan inte är för tung på armen. Det där är också lite svårt att få en känsla för i butik.
Hur som helst nu har du ju en klassisk dykare som du är nöjd med. Jag föreslår en klassisk herr sportdressare som kontrast till din 114060.
rolex-oyster-perpetual-datejust-116234-2211.jpg

Har varit runt i urbutiker och testat lite olika klockor framför allt med tanke på vikten.
Tack för tipset gällande klocksn men det är inte riktigt min stil. Det är något med datejust jag inte gillsr och som jag inte riktigt kan sätta fingret på.

Har varit runt i urbutiker och testat lite olika klockor framför allt med tanke på vikten.
Tack för tipset gällande klocksn men det är inte riktigt min stil. Det är något med datejust jag inte gillsr och som jag inte riktigt kan sätta fingret på.
Köp en Speedmaster och bli nöjd om du gillar så pass stora klockor. Finns ju även mindre varianter av Speedys. Kör den på läder/Nato istället för länk så får du ner vikten rejält.

Om du har relativt djupa fickor så är ju alltid en Daytona trevlig. Det är ju en grym klocka och en riktig klassiker. Är fickorna inte fullt så välfyllda så tycker jag Tudor black bay chrono är trevlig.
m79350-0001.png

Min dotter har en 114060 och stortrivs med den. Då har du betat av en klassiker. Speedyn är ju en annan klassiker med en imponerande hi. storia. Jaeger LeCoultre Reverso är för mig väldigt ttraktiv med sin design och sin flip, finns i massor med utföranden. Tribute to 1931

Jaeger-LeCoultre-Reverso-Chocolate-gold-watch-7.jpg

089e445335f601720007ce9564feb4cb.jpg

Flippen ca 2.45

Senast ändrad:
Min dotter har en 114060 och stortrivs med den. Då har du betat av en klassiker. Speedyn är ju en annan klassiker med en imponerande hi. storia. Jaeger LeCoultre Reverso är för mig väldigt ttraktiv med sin design och sin flip, finns i massor med utföranden. Tribute to 1930

Jaeger-LeCoultre-Reverso-Chocolate-gold-watch-7.jpg

089e445335f601720007ce9564feb4cb.jpg

Flippen
Jag blir mer och mer imponerad och fascinerad av klockornas värld. Tack för tips :)

Äh, bränn hela sparbössan på en gång. Sport, GMT och bling/dress på en gång... Bortse från att jag skämtar. Tycker tavlan är snygg.
file.php

Blnr på jubilee är ju ett alternativ så du får variation från oyster. Går ju att flytta din länk från 114060 till Blnr och vice versa isf.
IMG_2139.JPG

Annars är yacht-master väldigt kul.
IMG_2140.JPG
IMG_2141.JPG
IMG_2142.PNG

Eller varför inte tvåtons daytona?
IMG_2143.JPG

Även tudor black bay. Gör sig bra både på länk och gummi.
IMG_2144.PNG

Ap royal oak eller vacheron overseas är inte heller så fel
IMG_2145.PNG
IMG_2146.PNG

En guldklocka kanske? Daydate 18038/18238
IMG_2147.PNG
IMG_2148.PNG

Eller varför inte Explorer 2 eller liknelsen tag heuer way 2013.
IMG_2149.PNG
IMG_2097.jpg

Om trådskaparen skriver att hon inte gillar DJ eller dressiga klockor, varför postar flera den klockan som förslag ändå?
Relevant fråga, men jag kan inte utläsa det i hennes första post. Bara att TS inte tycker om tunna moderna klockor, en DJ är enligt mig inte tunn.
För att vara tydlig, jag missade hennes snare inlägg om DJ.

Tillbaka
Topp