• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips?

Alabai

Basic
Hej. Jag är på jakt efter en klocka som ska fungera i alla de miljöer jag befinner mig i.
Jag lever ett aktivt liv, är mycket utomhus i olika väder och det blir även en del bad på olika djup. Så en vattentät klocka är ett måste.
Jag vill ha en automatisk klocka, en stabil sådan som klarar lite "tuffare tag".
Servicekostnaden bör inte vara för hög och jag ställer inga krav på avancerat urverk.
Jag tillbringar mycket tid i områden bland utsatta ungdomar och vill inte att klockan ska vara för i ögonfallande eller i värsta fall riskera att det blir en konflikt om vem klockan ska tillhöra...
Den ska funka ute, vid havet, med kostymen eller tillsammans med shorts och t-shirt.

Tips på modeller? Certina ds action diver har jag spanat på, Oris aquis likaså.
Vad tror ni om detta? Andra alternativ?

Tack på förhand!

Hej. Jag är på jakt efter en klocka som ska fungera i alla de miljöer jag befinner mig i.
Jag lever ett aktivt liv, är mycket utomhus i olika väder och det blir även en del bad på olika djup. Så en vattentät klocka är ett måste.
Jag vill ha en automatisk klocka, en stabil sådan som klarar lite "tuffare tag".
Servicekostnaden bör inte vara för hög och jag ställer inga krav på avancerat urverk.
Jag tillbringar mycket tid i områden bland utsatta ungdomar och vill inte att klockan ska vara för i ögonfallande eller i värsta fall riskera att det blir en konflikt om vem klockan ska tillhöra...
Den ska funka ute, vid havet, med kostymen eller tillsammans med shorts och t-shirt.

Tack på förhand!
Budget?

Sinn borde ha nån modell som skulle kunna passa!
De verkar vara stabila och tåliga, de ser heller inte ut att kosta en miljon!
De ser inte ”billiga” ut heller!
Sinn 556 finns under 10kkr, upp till 15kkr har du fantastiskt mycket att välja på.
Glömde nämna Orient & Seiko!
Hos dem finns en hel del tåliga automatare upp till tio papp!
Kolla Chrono24!

Senast ändrad:
Jag är riktigt nöjd med min Mido Multifort. Bör kunna hittas för runt 7k. 200m, passar på en uppsjö band (nato, gummi, länk, läder), kvalitet men sticker inte ut.
20170910_141213.jpg

20170529_102817.jpg

images.jpeg

20150527_162632_zpsudnsc6th.jpg

TAG Heuer Aquaracer kanske är något för dig, finns en del under 15 som har automatiska verk.
-Personligen kan jag dock tycka att en kvartsklocka kan vara precis lika vettig, om det ändå inte sitter något horologiskt intressant i klockan, men det är min högst personliga åsikt.

Varför inte en Marathon GSAR? Byggd som en stridsvagn så den bör klara alla hårda fritidsaktiviteter. Det är kanske inte är den första klockan man tänker på om man skall vara lite finklädd, men jag tycker att t. ex. på länk så funkar det.

Skulle vilja slå ett slag för Seiko SRP77X, där X = 3, 5, 7 eller 9 beroende på tycke och smak. 773 och 775 kommer på länk, 777 och 779 på gummi. Dessa är förvisso långt under maxbudget men uppfyller kraven tycker jag. I alla fall på länk.

Tack på förhand!
Sinn låter ju som det självklara valet. Om du kan stretcha budgeten någon så kan du få en ny U1:a. Eller varför inte besöka @ERIKSON URHANDEL i Sundbyberg och kika på den gröna Camo-U1 de har inne.

035AB2F7-04AB-4F28-9CEA-50D3AD8A3761.jpeg

D824B186-DA2B-4376-8A9E-C77322B31ED8.jpeg

Tillbaka
Topp