• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tipsa mig om budgetmilitär

n00bmaster

Breitling
Tänkte skaffa mig en beater som komplement till min första riktiga klocka (speedy). Insåg på väg till badhuset med barnen att jag inte borde har den klockan på mig.

Jag gillar hamiltons vietnam-era varianter men det verkar ju finnas sjukt mycket fint i samma stil från andra länder/tillverkare. Mycket dynga också. Så om du har bra tips, nytt som gammalt som man kan jaga för en realistisk beater-summa - typ 1000-1500kr, mottages de tacksamt. Helst skulle jag vilja ha något runt 40mm, urverk har mindre betydelse.
Hit me.
hamilton-mil-w-46374-1978.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Postade precis denna i en annan tråd. Men leta upp en på ebay, de går på 800-1200 spänn (beroende på om man ska ha stål eller svart pvd)

Ordentlig noname beater med ETA-quartz, skruvad krona, skruvat boettlock och riktigt fin pvd-finish. Min klocka har klarat av grundläggande militärutbildning, dyk ner på 12m och en massa hemmafix/snickeri.

XJC8vOy.jpg
 

n00bmaster

Breitling
Bra tips laget runt, tack. Den nedan är lite otippad men känns riktigt fet.

Postade precis denna i en annan tråd. Men leta upp en på ebay, de går på 800-1200 spänn (beroende på om man ska ha stål eller svart pvd)

Ordentlig noname beater med ETA-quartz, skruvad krona, skruvat boettlock och riktigt fin pvd-finish. Min klocka har klarat av grundläggande militärutbildning, dyk ner på 12m och en massa hemmafix/snickeri.

XJC8vOy.jpg
 

P-A

Sir Spamalot
Jag har sagt det förut och säger det igen. Luminox 3051 ultimat extrembeater.
Du kan dyka, döda och rädda jorden med den samtidigt och den kommer ändå att fungera som ficklampa i slutet av dagen...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Precista prs-18, finns nya på timefactors och mkt militär känsla över samt bra grejer :)

Edit: över budget såg jag nu, nya iaf. Men klart värt lägga till 700kr extra för en.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
En beggad aqualand.. de jävlarna håller för precis allt, och sen är de coola också!

s2C7Jaz.jpg


Edit: kändes som en bild var på sin plats!
 
Topp