• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tipsa om butiker i Geneve

Jey

Basic
Hej alla Klocksnackare:cigar:

Då jag inom kort gör en resa till Geneve för några dagars arbete så slog tanken mig att införskaffa mig en "ny" Rolex då utbudet ser ut att vara lite större och även bättre priser på andrahands marknaden.

Någon här som har bra tips på butiker som man inte borde missa under sökandet? Främst begagnat och submariner jag är ute efter.

Mvh, Jey

Tja,

The Beautiful Watch
Davidoff bröderna
La Maison de l’Horlogerie
Bucherer butikerna

Går du till Bucherer på Rue du Rhône och köper nytt istället kan du till och med få möjligheten att köpa en klocka av en som spelat James Bond i franska filmer... :D

Finns hur många klockbutiker som helst i Genève. Allt inom promenadavstånd. Finns inte det du söker finns det hos grannen.

Rekommenderar även ett besök på Patek Philippe Museum.

2CF26C28-372E-43F6-B2B0-24A9434DFC22.jpeg

Tja,

The Beautiful Watch
Davidoff bröderna
Bucherer butikerna

Går du till Bucherer på Rue du Rhône och köper nytt istället kan du till och med få möjligheten att köpa en klocka av en som spelat James Bond i franska filmer... :D

Finns hur många klockbutiker som helst i Genève. Allt inom promenadavstånd. Finns inte det du söker finns det hos grannen.

Tack för tipsen :)

Ja om det finns tid över för lite turistande så borde man nog kolla in museumet, något jag missade på min längre vistelse där för några månader sedan :)

Tja,

The Beautiful Watch
Davidoff bröderna
Bucherer butikerna

Har klurat för länge nu utan att förstå vad du menar med fransk James Bond haha! Den jag tänker på är Jean Dujardin, eller är jag helt ute och cyklar?

Tillbaka
Topp