• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot arvegods by MacGyver

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Farsans gamla Tissot dök upp i våras nån gång. Det är en Seastar Visodate PR516, handjagad. Kul och lite sportig modell, ca 36mm exkl. krona och borrade luggar :)

Han fick den av min mor när han tog studenten så vi kan då enkelt räkna ut att året var 1967.

Vet inte riktigt dess öde men när farsan grävde fram den så saknades krona och armband och både glas o boett hade en del skråmor.

Efter lite funderande hamnade den hos MacGyver som gjorde ett strålande jobb med service av verket, ny krona, bom och glas.

Lite puts och polering bjöd han på också :)

Resultatet med ett strap från Singular.

apunetyj.jpg


7y8u5a6e.jpg


egugyqe6.jpg


y5evytu8.jpg


9uruzu8y.jpg


Keepern med stort K

pasyqy3y.jpg
 
Kul! Älskar PR516modellerna! Har pratat med honom om att byta mitt glas med nästa gång han beställer :) Den nya remaken är faktiskt ganska snygg irl, gillar att de tog vara på formen till den :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Gillar! Visarna och boetten är riktigt coola på de där!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tackar! Ja det är snö här hemma hos mig :)

Ang armband så berättade farsan att originalbandet var i rostfritt stål och hålat lite grann som ett racing strap.

Om någon ligger på ett sådant köper jag gärna.
 
Topp