• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot CARSON AUTOMATIC CHRONOGRAPH

JohanS

Omega
Ny tid - ny strid om vad som ska sitta på vänster handled.
Jag var och testade nedan vackra Tissot i helgen. Designen faller mig mycket väl i smaken såväl som priset.

Jag har dock aldrig haft en Chronograph förut. Vad ska jag med den till egentligen ? Lika stor anvädning som min månfas just nu antar jag...

Jag vill gärna ha era åsiker:
Tissot Carson Automatic Chronograph.​

image330png_T068_427_16_051_00_png.png
Price: $577.93 & FREE Shipping från Amazon
Saxat från internetz:​
"ETA C01.211 automatic mechanical chronograph movement that is based on the classic Lemania 5100. The movement was designed to be durable, accurate, and not too expensive to make. Like the original Lemania 5100, the new C01.211 has some plastic pieces in the movement - but those should have no negative effect on its durability or functionality in the long run. All the important parts of in metal of course. See some of them in what looks to be brass. However, the escapement is in some fancy synthetic material. Overall the movements are comprised of 184 parts, have a 46 hour power reserve, and feature the time, date, and a 6 hour chronograph."​
Mina egna tankar:​
Fin design - men vad ska jag med Chronographen till.​
Enklare urverk MEN ändå ett stabilt ETA-verk därav priset​
Kul köp - använd ett par år och sälj vidare för nåt nytt sen​
Kommer vara ganska unik med klockan​
 
D

Deleted member 124

Guest
Unik? Jag tycker det är en billig kopia av IWC Portofino, lite tacky stöld av design imo. Men självklart ska du köpa den ifall den faller dig i smaken.

M02_IW391002_2011_grey_1.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Unik? Jag tycker det är en billig kopia av IWC Portofino, lite tacky stöld av design imo. Men självklart ska du köpa den ifall den faller dig i smaken.

M02_IW391002_2011_grey_1.jpg

Fast den har en klassisk kronografboett med ett vanligt tre-register (som många andra klockor), resten är ju långt ifrån likt om man ser till tavla, visare, subdials, tryckknappar.
 

maxmol

Panerai
Varför snackar du om "behov" angående funktioner? Då kan du ju lika gärna köpa en G-shock. ;)
Jag använder min kronograf till att koka past, ägg och... ah kanske inte så mycket mer än det.

Mitt spontana intryck är mycket klocka för pengarna. Det är lite Tissot grej. Vad gäller designstöld så håller jag med Jockinho
 

plexan

Cartier
Även fast jag har väldigt svårt för kronografer, så är dom riktigt bra att ha när man tar tid på matlagning!
Har du kollat efter liknande i prisklassen och tycker om den här mest så är det bara att köpa tycker jag.
 
Topp