• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot eller Seiko

plexan

Cartier
Är på jakt efter en ny dress klocka som inte får vara för dressig, alltså funka bra med vardagskläder också. Letar extra-billiga då jag tror det blir en klocka jag inte kommer använda så jätte ofta.
Har fastnat för dessa än så länge, gillar Tissoten mer utseendemässigt men det är ju quartz verk vilket kanske blir trist.. hmm vilken hade ni valt?
Fler tips mottages gärna.
t1014101603100.jpg

PR 100


71pes%2BOavJL._UL1500_.jpg


Snx 111
 

plexan

Cartier
Tack för era åsikter! Visodaten och le locle är otroligt fina, men jag tycker ändå dom blir lite för dressiga och 30m vattentäthet är lite synd. Såg även att pr 100 fanns med powermatic 80, verkar ha det mesta jag eftersöker, men då är man uppe på över 4000kr hmm....

tissot_pr100_t101_407_11_031_00_mt.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Är på jakt efter en ny dress klocka som inte får vara för dressig, alltså funka bra med vardagskläder också. Letar extra-billiga då jag tror det blir en klocka jag inte kommer använda så jätte ofta.
Har fastnat för dessa än så länge, gillar Tissoten mer utseendemässigt men det är ju quartz verk vilket kanske blir trist.. hmm vilken hade ni valt?
Fler tips mottages gärna.

Snx 111
Mellan dessa två, Tossot! Jag tycker du initialt tänker rätt när du vill ha extra billig då den inte kommer användas så ofta. Därför, skit i wr helt. Prioritera quartz. Så lite hassel som möjligt ska det vara med en klocka i den kategorin. Bara plocka fram den ur lådan när tillfället kommer och sen tillbaks igen.Jag köpte precis en klocka i den kategorin till farsan i födelsedagspresent. Han fick en Citizen AW1240-57L Eco-drive supertitanium från Ur&Penn för 1600kr. Nu kommer den säkert bäras betydligt mer av honom än vad den skulle göras av mig då vi har lite olika syn på "kategorier" och hur många klockor man behöver ;). Men just den typen av klocka du söker nu är en sån man kan köpa på enbart utseende. Lycka till!
AW124057L_1.jpg
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för era åsikter! Visodaten och le locle är otroligt fina, men jag tycker ändå dom blir lite för dressiga och 30m vattentäthet är lite synd. Såg även att pr 100 fanns med powermatic 80, verkar ha det mesta jag eftersöker, men då är man uppe på över 4000kr hmm....

tissot_pr100_t101_407_11_031_00_mt.jpg
Visodate är väldigt allround skulle jag säga du den är lite högre och ganska stor med sina 40mm, ska du bada med en dressklocka?
 

plexan

Cartier
Vad får klockan kosta? Hur stor ska den vara?
Hade en tanke på max 2500kr iallfall, inte över 40mm iallafall
Visodate är väldigt allround skulle jag säga du den är lite högre och ganska stor med sina 40mm, ska du bada med en dressklocka?
Ja visst lär den funka finemang som allround, men jag tycker ändå den drar mer åt dress hållet, det indikerar väl också vattentätheten på 30m. Vill ju ha en dress + vardagsklocka så 100m WR är ju ett plus som pr 100 an har.
 

DrDre

Patek
Personligen skulle jag nog chippat in de där extrakronorna för ett powermatic från Tissot eller Certina (eller Hamilton).
 

plexan

Cartier
Lutar nog mest åt denna nu med länk eller utan länk... gillar den svarta indexen bättre på läder versionen... .
Men quartz läder 1834kr / länk 2018kr eller powermatic 80 för 4224kr ? osäker om det är värt det extra.
T101_410_16_031_00.png

T101_410_11_031_00.png


T101_407_11_031_00.png
 
Topp