• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot Heritage!

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag tyckte inte den var så snygg. Så mitt svar blir nej. Är övertygad om att det finns snygga till lägre pris.
 

maxmol

Panerai
Tycker att Tissot är prisvärt och underskattat. Anrik-ish tillverkare som tyvärr vattnat ur sitt varumärke lite med sina fula quartz-kronografer. Heritage linjen är dock trevlig. Andra handsvärdet brukar dock vara lågt på nya modeller tyvärr. Denna har ett stabilt ETA verk och är COSC-certifierad vilket är kul och lite ovanligt för moderna Tissot. Kanske inte min designsmak men trevlig klocka. :)
 

babanker

Panerai
Snygg! Leta efter en begagnad!

Om jag får vara hobbypsykolog så är risken stor att du kommer vilja flippa ganska snart och då blir lite ledsen på andravärdet, baserat på att du gick in på ett ställe med en specifik tanke och kom ut med en helt annan! :p

Är det din livs kärlek kan du ändå vänta på en begagnad i mint condition!
 
Snygg! Leta efter en begagnad!

Om jag får vara hobbypsykolog så är risken stor att du kommer vilja flippa ganska snart och då blir lite ledsen på andravärdet, baserat på att du gick in på ett ställe med en specifik tanke och kom ut med en helt annan! :p

Är det din livs kärlek kan du ändå vänta på en begagnad i mint condition!

Det är en limited edition så är inte så väldigt lätt att hitta begagnad! 8400 får jag den för skulle jag sen vilja sälja ska jag nog vara glad om jag får 4000 för den!
 

babanker

Panerai
Det är en limited edition så är inte så väldigt lätt att hitta begagnad! 8400 får jag den för skulle jag sen vilja sälja ska jag nog vara glad om jag får 4000 för den!

My bad! Visste inte att den var begränsad! Är den begränsad i sin helhet eller just med urverket i fråga? (Alltså att det finns "olimiterade" med samma design fast ex. Kvarts verk).

Om du verkligen gillar den så kör! (Jag betalade mer än nypriset på min Lisboa som också är från Heritage serien)
 
My bad! Visste inte att den var begränsad! Är den begränsad i sin helhet eller just med urverket i fråga? (Alltså att det finns "olimiterade" med samma design fast ex. Kvarts verk).

Om du verkligen gillar den så kör! (Jag betalade mer än nypriset på min Lisboa som också är från Heritage serien)


Den är endast tillverkad i 9999ex med det urverket tror inte den finns med quartz verk. Den blev tillverkad som deras 160 års jubileum klocka!
 

Dr Stein

Cartier
Jag tyckte den var cool! Roligt med lite annorlunda design. Man kan alltid komplettera med stramare klockor senare... :)
 
Jag gillar den modellen skarpt, men som så ofta är det inget jag själv skulle lägga pengar på.
Jag har annat på listan som måste bockas av först ;)

Tycker du den sitter bra, och du är medveten om det som sagts tidigare i tråden så köör!
Skulle va skoj att se den här på KS som ett avbrott mot det vanliga!
 
Jag har prövat den på armen och den passar väldigt bra så det är inget problem!

Då är det bara att köööra, den ÄR riktigt snygg, och får du den för 8400 som du sa så är det billigare än dom på C24 så priset är ju bra (för en ny) men som sagt är du är nog torsk ett antal lax vid ev flipp, men å andra sidan är den säkert svår att hitta beggad...
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Med anledning av mitt första svar så måste jag ställa mig i skaran som säger: Tycker du om den så köp den.
Om man skall hitta en klocka som man inte förlorar på vid försäljning (som köps ny) så får man nog leta och framför allt hosta upp mer deg. Men vem har sagt att den skall flippas.
 
Då är det bara att köööra, den ÄR riktigt snygg, och får du den för 8400 som du sa så är det billigare än dom på C24 så priset är ju bra (för en ny) men som sagt är du är nog torsk ett antal lax vid ev flipp, men å andra sidan är den säkert svår att hitta beggad...

Jag kan inte gå in med tanken på att flippa den jag måste tänka att det blir en keeper. Blir säkert ingen klocka jag bär dagligen men till mer dressade tillfällen är den väldigt fin! Har som sagt redan en breitling headwind och breitling superocean heritage 46 som jag nog aldrig kommer sälja!
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Var tidigare i veckan inne på att skaffa mig en chrono, men när jag kom in i butiken idag fick jag syn på denna http://www.klockia.se/tissot-heritage-navigator-automatic-cosc-t078-641-16-037-00.html. Jag tycker den ser väldigt bra ut men frågan är om det är värt att lägga 8400kr på en tissot, jag känner en som jobbar där så får 20% rabatt! Vad tycker ni folkens är detta en fin dressklocka till det priset?
Min bror har köpt en och jag gillar verkligen modellen! Jag tycker den ser mycket bättre ut i verkligheten, men den är stor för att vara en dressare, om det är det du vill ha.
Gillar du klockan så köp den! Den är grym.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Min tissot visodate (ur heritage serien) är den klockan som jag haft längst av de jag nu äger, och jag ser inte framför mig att jag kommer sälja den i första taget. Och min navigator från 69 lär jag aldrig göra mig av med. Jag håller med om att tissot är underskattadeOm du gillar den, så köp. Det finns säkert klockor som håller värdet bättre, eller som är mer "prisvärda" sett till verk eller kvalitet, men då är det bättre att ha pengarna på banken. Du vill ju tycka om klockan du bär.

_DSC3081.jpg
 

jandan

Panerai
Känns det rätt - köp! Både Tissot och Certina känns lite underskattade, men man får oftast mycket för pengen.
Men som tidigare nämnts i tråden, satsa på att det skall bli en keeper, du tappar nog en del vid flipp.
Det är kul att inte alltid följa strömmen!!!
 
Topp