• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tissot kronograf från 1947, även byte

urdjur

Omega
Pris
8500
Returpolicy
Endast om beskrivningen är felaktig
Bilder Skickat
  1. Ja
Till salu är min Tissot 3-register kronograf från 1947. Urverket är det manuella Lemania kaliber C27-41H. 35 mm utan krona och den tar 18 mm band. Köpt på KS för drygt två år sedan, se den gamla annonsen här:
https://klocksnack.se/threads/tissot-kronograf-1947-lemania-cal-c27-41h.52201/
Fungerar som den ska, enda konstigheten är att kronografens sekundvisare går lite hackigt ibland de första fem sekunderna, sedan flyter den på som den ska. Det verkar mest hända när man inte använt kronografen på ett tag.
Extremt charmig och härjad, men tyvärr används den för sällan. Släpper den nu till samma pris som jag köpte den för, 8500 kr. Kan även tänka mig byte med en riktigt snygg 50-tals Omega Seamaster med feta luggar, vintagedykare eller kom med förslag på annat charmigt vintageur. Pengar emellan åt endera hållet kan också vara av intresse.
I priset ingår det svarta racingbandet på första bilden samt rekommenderad frakt.
20200220_074718.jpg
20200220_084959.jpg
20200220_085017.jpg
20180416_160445.jpg
 
Topp