• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot kronograf tveksam tavla?

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag har hittat en Tissot Kronograf från 40-talet med ett Lemania 27.4H urverk som fångat mitt intresse. Jag fick dock problem när jag försökte hitta information om klockan för att se så att allt stämde. Problemet ligger i att tavlan ser ut att vara ommålad till någon variant som ev. inte funnits. Här är klockan i fråga:
Tissot kronograf framsida  023.jpg


Det jag lyckats hitta hittills är följande två klockor https://klocksnack.se/attachments/tissot-jpg.21391/ och http://i0.wp.com/www.sometimeago.com/wp-content/uploads/2012/10/IGP5542.jpg . Som ni ser så stämmer ingen utav tavlorna.

Min fråga är helt enkelt om någon sett något liknande någon gång eller om jag ska utgå ifrån att tavlan är ommålad och att personen som gjorde det ev. glömde eller valde att missa vissa delar eller bara göra något annorlunda.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Hittade denna från chronocentric som tidigare såldes. Där ser man att uppbyggnaden på tavlan är väldigt lik objektet ovan.. men annat typsnitt på dessa och andra visare.. Samma årtal som din ovan, samma urverk.

Skärmavbild 2015-03-17 kl. 01.06.49.png
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Lite svårt att bedömma, skulle behövt en lite skapare bild. Visarna är inte original.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Donkii : Ja, det går att hitta några fler varianter, men ingen är likadan. Det måste ju tyda på att det är "fel på" den jag hittat.

cjperry : Ja bilden var inte den bästa, men jag kan tyvärr inte ordna något bättre. Det känns dock som att man kan fastställa att varken tavla eller visare är korrekt.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Hej, håller med om visarna, men tavlan kan väl vara ok?

Har du hittat någon likadan så får du gärna länka :)
Jag kan inte hitta någon som ser likadan, utan det är bara olika varianter som påminner om denna tavlan men antingen har en annorlunda layout eller har något ytterligare som den på bilden ovan saknar.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Utifrån de bilderna är det svårt att säga. Alla varianter av modeller behöver nödvändigtvis inte finnas på nätet, är ju ingen Rolex.

Varför anser ni att visarna är fel? Vore kul att lära sig se vad ni ser.
 
Topp