• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tissot Lisboa 30-tal

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Pris
5000
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Ursprungligen marknadsförd till engelsmän boende i Portugal under 30-talet och har på senare tid fått lite av en legendstatus bland nördar, kommer här en Tissot Lisboa till salu då jag planerar minska samlingen nere. Denna klocka var också förlaga till den re-edition som Tissot släppte 1998, men orginalet är ju bra mycket roligare att äga!:)

Klockan har enligt tidigare säljare servats 2014, men detta är ingenting som jag har några papper på. Klockan går dock mycket fint, speciellt med tanke på sin ålder. Inuti tickar ett anti-magnetiskt Cal.20 verk på, ett verk som även användes av Omega vid samma tid.

Lätt kupad, med plexiglas och lägger sig snyggt mot handleden och har därför fungerat som mitt dressigare alternativ, speciellt med tanke på den nätta storleken (36x20). Den sitter med ett specialbeställt brunt läderband som är anpassat för smala handleder, men jag tror att det ska fungera upp till ca 17cm.
Tavlan är i klassiskt tideco stil med blånerade visare som skiftar färg beroende på hur ljuset faller på.

Sista pris: 5000:-
Retur: Enligt överrenskommelse

Tveka inte att höra av er om ni har några frågor!

Jimmy

Image (1).jpg
IMG_1898.jpg
IMG_1900.jpg
IMG_1901.jpg
IMG_1902.jpg
IMG_1905.jpg
 
Senast ändrad:
Topp