• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tissot Lisboa Heritage - 3890kr. KOM O KÖP SEJ!

babanker

Panerai
Hej,

Till salu eller upp för byte äro en Tissot Lisboa från ca. år 2000, nummer 7683. Är en limiterad nyutgåva där originalet är en skapelse från 1939, ska då vad jag förstått, i sin art-deco stil, främst varit riktad till alla de engelsmän som bodde i Portugal.

Klockan i fråga har swirls men inga djupa dings. Den har en repa på glaset som vid blick rakt ovanifrån sträcker sig från indexmarkeringen kl 8 och ner till subsekundindex 45. Det finns även missfärgningar under "glasfästet" vilket synes på bild, ser i min värld ut som att det är limmet som missfärgats?

Lite specifikationer;
Urverk: ETA/Peseux 7001
Mått: 50x30mm (Inkl. bandhorn och krona).
Band: Ej original, medföljer utöver det på bild ett nytt ljusbrunt Hirschband, alligatorpräglat.
Glas: Mineral, finns repa enligt ovan beskrivning.
Skick: Ingen servicehistorik, håller tiden fint. Utsidan kan lätt putsas om man gillar "nyskick" och då bör även glaset bytas.

Jag vill ha 4900kr (3890kr inklusive rekommenderad frakt!)

Gärna F2F i Stockholm, bara hojta till om du vill komla förbi och titta på klockan!

Vänligen,
Philip


IMG_5794.JPG
IMG_5795.JPG
IMG_5796.JPG
IMG_5797.JPG
IMG_5800.JPG
IMG_5801.JPG
 
Topp