• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot & Maurice Lacroix - Seperated at birth?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Efter tips från Kristian Haagen lägger jag upp den här.
Tissot T-Complication Squelette och Maurice Lacroix Masterpiece Squelette är väldigt lika...

fck_20130423102040.jpg


maurice-lacroix-MP7138-SS001-030_LRG.jpg
 
C

China

Guest
Tja, UNITAS 6497 brukar bli ganska "exklusiv" som olika inhouse calibrar med lite kosmetik. Tissot borde veta bättre, visserligen så påstår man inte att verket är inhouse, utan exklusivt för Tissot.

Smoke and mirrors.;)
 

Wi

NLA
2-Faktor
tissoten är otroligt fin enligt mig, en av de få vettiga skeletons som finns idag. Info om klockan? pris?
 

Camo00

Patek
Larvigt att märka om verken i PR-syfte och sjukt fula klockor..?!
(Ursäkta om jag låter som Aurum) ;)
 

Barda

Cartier
Första skeleton-klockan som fallit mig i smaken. Är priset ok skulle jag kunna överväga ett köp... (Tissot)
 
  • Like
Reactions: Wii

Clocksauce

Cartier
Alltså, tissot ska väl ha cred om något som erbjuder en skeletonklocka till rimligt pris.
Säkert billigare än oris och klart mer unik skeletisering.
Maurice kallar sin variant inhouse (Fortfarande baserad på unitas) och den har ju ett listpris på 92 lax...
 
C

China

Guest
Alltså, tissot ska väl ha cred om något som erbjuder en skeletonklocka till rimligt pris.
Säkert billigare än oris och klart mer unik skeletisering.
Maurice kallar sin variant inhouse (Fortfarande baserad på unitas) och den har ju ett listpris på 92 lax...

Nu är det väl inget fel på klockan som sådan, men Tissot borde sluta mörka med vilka verk som används. Sedan handlar det väl mest om tycke och smak när det gäller skeletteringen, jag tycker väl att den är i enklaste laget . Jag har inte sett hur den här modellen ligger i pris, så på den punkten säger jag varken bu eller bä.
 
Topp