• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot Pr 100 vilken färg på urtavla svart eller vit

Tjena alla Klock intresserade.
Jag är nära mitt första riktiga klockköp och jag har fastnat lite i vilken färg urtavlan ska vara i. Den klockan som jag vill ha är en tissot pr 100 men jag har problem att välja ifall jag ska välja färgen svart eller vit till urtavlan. Klockan tänkte jag använda på vardagarna men jag vill även kunna ha den på andra tillställningar. Tacksam för alla svar jag kan få.
Klocka svart.png
Klocka vit.png

Tjena alla Klock intresserade.
Jag är nära mitt första riktiga klockköp och jag har fastnat lite i vilken färg urtavlan ska vara i. Den klockan som jag vill ha är en tissot pr 100 men jag har problem att välja ifall jag ska välja färgen svart eller vit till urtavlan. Klockan tänkte jag använda på vardagarna men jag vill även kunna ha den på andra tillställningar. Tacksam för alla svar jag kan få.
Klocka svart.png
Klocka vit.png
Satsa på den svarta/gråa. Himla fin och passar nog till i stort sätt alla klädsel dessutom:)

Var väl jag som rekommenderade PR100 till dig? ;) Vad jag tycker så är det lite fördel för vit då svart och silver kan vara svårt att läsa av men har en dressklocka i de färgerna som jag tycker om. Så ta den du tycker bäst om själv! Vad vi okända människor på klocksnack tycker spelar ju inte stor roll. Den du är mest nöjd med är såklart bäst. Lycka till.

Var väl jag som rekommenderade PR100 till dig? ;) Vad jag tycker så är det lite fördel för vit då svart och silver kan vara svårt att läsa av men har en dressklocka i de färgerna som jag tycker om. Så ta den du tycker bäst om själv! Vad vi okända människor på klocksnack tycker spelar ju inte stor roll. Den du är mest nöjd med är såklart bäst. Lycka till.
A det var du tack för hjälpen:) Som du säger så är det nog bäst att jag tar egna beslut.

Jag tycker läsbarheten är viktig som sjutton på en vardagsklocka. Vilken som är bäst här är svårt att säga utan att se dom i olika ljus. Generellt (för mig iaf) är svarta tavlor lättare att se o lite mer allround. Vita kan förresten upplevas lite större än svarta. Bra eller dåligt beror ju på om klockan passar stort eller litet på bäraren...

Tillbaka
Topp