• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot prc200 äkta eller fake

horologium

Omega
2-Faktor
IMG_20151124_190414.jpg

Nu kanske jag är väl konspiratorisk men ser inte själva kvittot skumt ut? Visst, det där skiljer sig naturligtvis mellan stater och vissa butiker har säkert shop-in-shops med enklare utrustning men jag får känsla av att det inte sämmer.
  • Borde inte Macys ha mer avancerade kvitton än ett som en kassaapparat modellår 1998 skriver ut. Kanske en logga, streckkod eller liknande?
  • Brukar det inte stå "SALES TAX" istället för "SALE TAX" och innehålla själva procentsatsen?
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Nu kanske jag är väl konspiratorisk men ser inte själva kvittot skumt ut? Visst, det där skiljer sig naturligtvis mellan stater och vissa butiker har säkert shop-in-shops med enklare utrustning men jag får känsla av att det inte sämmer.
  • Borde inte Macys ha mer avancerade kvitton än ett som en kassaapparat modellår 1998 skriver ut. Kanske en logga, streckkod eller liknande?
  • Brukar det inte stå "SALES TAX" istället för "SALE TAX" och innehålla själva procentsatsen?
Jo, och framför allt heter affären Macy's och inte Macy. Dessutom ligger Green Hills inte i Indiana utan i Tennessee och skattesatsen verkar vara ca en tredje del av vad den borde. Knepigt kvitto alltså, men det behöver ju inte vara fel för det - kan ju vara butiken som har kassa kvitton.
 

PCB

Audemars
hej
den är garanterat fake
kolla på 25,30,35 markeringarna, dom linjerar inte med indexarna,
läste på någon sida för ett par år sedan att detta är ett tydligt tecken,
lumen är inte heller så slarvigt applicerad på en äkta
finns många fakade prc i omlopp tyvärr
 

Salle

Omega
image.jpeg

Här har du en bild på min, bästa bilden jag kunde få fram med en iPhone 6
Tack så mycket för bilden nu när jag har en så fin bild så är det lättare att jämföra .
som nån tidigare sa så är placeringen 65 på tachimetre fel samt att swiss made är också fel placerad.
tack så mycket allihopa för hjälpen.
googlar jag på butiken den är köpt ifrån så hittar jag den men jag kan inte se att dem säljer några tissot klockor.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Tack så mycket för bilden nu när jag har en så fin bild så är det lättare att jämföra .
som nån tidigare sa så är placeringen 65 på tachimetre fel samt att swiss made är också fel placerad.
tack så mycket allihopa för hjälpen.
googlar jag på butiken den är köpt ifrån så hittar jag den men jag kan inte se att dem säljer några tissot klockor.
Beklagar, även fast chansen är liten skulle jag dra iväg ett mail till och säljaren och förklara situationen. Ibland kan det finnas godhjärtade människor
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Har du någon kontakt med säljaren?
Kan du försöka driva tillbaka köpet?

Säkert lönlöst men värt ett försök.
Tråkigt för dig. Ge inte upp hoppet om PRC200 dock! Det är en ruskigt trevlig klocka.
 
  • Like
Reactions: PCB

Salle

Omega
Tycker det är lite för mycket små saker som är fel för att tissot skulle släppa igenom det.
Har mailat säljaren och han vill att det ska skickas tillbaka med vanlig post till hans tjej?? Och när han får klockan så stänger han transaktionen. Klockan är köpt genom blocket betalgaranti trustly.
 

noeLLY

Cartier
OK. Hur förklarar man manualen som är så sned. Garanti kort utan stämpel? Eller se bild på tissot ord som är inte i rad på lådan
1448475595255-2022473953.jpg
Snea böcker har jag sett tidigare och ostämplade kort är inget konstigt om klockan ursprungligen kommer från gråhandlare. jag har ingen box att jämföra med men Tissot, certinalådor och andra instegsmärken brukar inte ha perfekta lådor om du granskar dem noga, det är inga premium produkter. Däremot säger jag inte att den kan vara falsk men försöker ge lite perspektiv. Dom där verken brukar sitta i tissot och certina.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Snea böcker har jag sett tidigare och ostämplade kort är inget konstigt om klockan ursprungligen kommer från gråhandlare. jag har ingen box att jämföra med men Tissot, certinalådor och andra instegsmärken brukar inte ha perfekta lådor om du granskar dem noga, det är inga premium produkter. Däremot säger jag inte att den kan vara falsk men försöker ge lite perspektiv. Dom där verken brukar sitta i tissot och certina.

Lådan till PRC200 är väldigt gedigen faktiskt.
Hela den klockan är gedigen faktiskt.
 

Salle

Omega
Jag vet men på alla mina klockor är det först när man stoppar tidtagning flyttar den sig på milisecunder eller nåt ?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Sedan tror jag du gör fel när du tar tid (iaf om man följer hur man ska hantera en mekanisk kronograf), du startar tidtagning med övre pushern, sedan stoppar du med samma pusher, för att sedan nollställa med den undre pushern. Vet inte hur det är med kvartskronografer, men mekaniska kronografer kan ta skada om man inte följer den ordningen.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag vet men på alla mina klockor är det först när man stoppar tidtagning flyttar den sig på milisecunder eller nåt ?
Jag har någon gammal quartzkrono som också har en sådär snabbt roterande visare, så tror det ska vara så. Sedan om din klocka är äkta eller inte vågar jag inte uttala mig om, även om det verkar finnas lite varningstecken.
 

soderlund

Cartier
Jag har någon gammal quartzkrono som också har en sådär snabbt roterande visare, så tror det ska vara så. Sedan om din klocka är äkta eller inte vågar jag inte uttala mig om, även om det verkar finnas lite varningstecken.
Samma sak på min Seiko-kronograf jag hade i plugget för 10-12 år sedan. Kan kolla om den fortfarande lever och lägga upp film..
 

Bexa

Omega
PRC 200 var min första klocka efter någon Gul som man hade i första klass. Så jag tänkte bidra med lite bilder. Den köpte jag i PK huset på klockaffären där. Jämtfört med speedyn så är PRC 200 extremt lätt i sin vikt. blev lite chockad när jag höll i den nu.

När jag har den på mig så skramlar de lite. och de är för att länken är lite konstig. den sitter inte intill själva klockan perfekt. något som de där små armarna är skyldiga till. ni ser ju vilken bild de är.
Har tänkt sälja den men har inte blivit av. Den där gula visaren som man aktiverar med knapparna på sidan vill inte gå till 12an när man nollställer den.
Har aldrig öppnat den själv, men då de är batteri så är de knappast en vacker syn.
Wall of text :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    91.3 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:
Topp