• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot seastar 1000 automatic!

Är det någon som vet något om denna klockan? Är den prisvärd? Är väldigt sugen på den enda nackdelen är kanske att den är lite klumpig?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag anser att både Certina DS Action diver och Seiko Sumo är bättre alternativ... Men nu går jag på ren design/utseende.
 

Smulan

Rolex
Den ser fin ut! Enklare verk skulle jag tro utan hack och uppdrag men säkert en bra klocka. Eller är det en kinetic?
 

Smulan

Rolex
Nä det är en mekanisk!
Jag tror det är svårt att hitta mer kvalité för pengarna än Seiko5 Sports. Har en annan i "serien" som jag gillar skarpt.

Certinan är nice!


certinadsdiver.jpg
 
Seiko har många fina så det kommer säkert bli fler! Certina har också en hel del fina! Men remmarna på seiko ska hålla sämre kvalitetvhar jag hört?
 
Jag har ingen aning är ganska ny inom klockvärlden. Äger just nu en tissot prc 200 automatic och så har jag beställt denna nu så får se. Ska väl så småningom köpa ngt dyrare men väntar ett tag med det hade jag tänkt! Men känner att man typ vill köpa nytt hela tiden kul men samtidigt jobbigt!
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Jag beställde den här igår!http://i.imgur.com/b6LchUY.jpg


Jag tycker den är snygg men det kan ju inte vara samma kvalite som en tissot seastar med tanke på pris?

Har själv haft denna seikon förut fast ( i vanliga stålversionen) och jag gillade verkligen utseendet på den, men som tidigare talare så var den lite klen och ingen skruvkrona på den så därför flippades den! Önskar att dom gjort den med skruvkrona och 200m dykare , då hade den nog fått stanna!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tissoten är väl rätt stor om jag inte missminner mig? Typ 48mm? Det flyger inte i min bok!
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Den var sjukt snygg faktiskt! Är det bra tyngd i den?

Jag minns faktiskt inte vikten på den i huvudet men den känns riktigt gedigen och det är precis lagom tyngd på den:)! Jag brukar alltid tröttna på klockor eller störa mig på något efter en tid men denna är jag bara nöjd med fortfarande efter ca 4 månaders ägande:)!
 

Smulan

Rolex
Jag sålde min Certina ds, lite väl stor och kanske lite tråkig. Vridningen är inte i min smak och datumet för litet. Välbyggd är den iaf.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Jag sålde min Certina ds, lite väl stor och kanske lite tråkig. Vridningen är inte i min smak och datumet för litet. Välbyggd är den iaf.
Förstår vad du menar, tror att man antingen älskar eller (hatar) vridringen:)! Själv tycker jag det är snyggt att den inte är (som alla andra).
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
En annan klocka du ska kika på om du vill ha en riktig beater är ju den så väl omtalade seiko skx007:) saknar verkligen min , vet inte varför jag sålde den, måste ha varit dum i huvudet den dagen.......
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Men jag gillar inte K2 med jubileum remmen, dom kostar inte så mkt på watchhubs så det är bara att köpa

Nej jubilelänken är inte mycket att hurra för, men den klockan funkar så jäkla bra på nato! Jag vet , visst kan jag köpa en ny, men min som jag hade hade ju repor och dings som betyder minnen hehe! Köper jag en ny så får man ju börja om från början ;)
 
Topp