• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

TISSOT SEASTAR 1000 "LIMITED EDITION" T120.614.11.041.00

F

frazie

Guest
Någon som klämt o känt på den senaste skapelsen från Tissot SUPER BIG EDITION (väggur)
Tycker den ser mkt intressant ut, men frågan är väl om den är användbar på armen med sina 278g.
Storl 48mm, 18mm. själv är jag tveksam till storleken och tyngden som kan kännas obekväm vid
dagligt brukande. Har fått erbjudande om att köpa loss den för 17k splitt ny.

Tror den ev, kan bli en FLOPP pga storleken och tyngden. Öppet för kommentarer!

T120.614.11.041.00.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Varför lägga 17k på något du är osäker på. Vid försäljning vidare loosar du nog mellan 7-10k skulle jag tro med (om jag spekulerar) ifall du tröttnar.

Frågan är väl hur pass mkt butikerna dumpar priset om den blir en hyllvärmare?
Trots att det är en Limiterad utgåva så tror jag inte den är speciellt lättsåld?

Frågan är väl hur pass mkt butikerna dumpar priset om den blir en hyllvärmare?
Trots att det är en Limiterad utgåva så tror jag inte den är speciellt lättsåld?

Du sa ju du fått ett erbjudande om den för 17k. Antar då den är billigare (Edit såg den lista 22k).

4C6443F1-E2CE-4E30-B7B6-93A278BFC313.jpeg
Köp quartz för 4k och bara 45mm, fin med tycker jag. Skulle säga nog prisvärd i sitt segment med tanke på märke etc. :)

Ser inte mkt större ut än en ordinär skolklocka trots 45mm.
Så 48 mm är nog inga problem, dock värre med tjockleken som bygger på höjden med otroliga 18mm.

varför inte bara spara ihop lite mer och köpa en panerai?

denna lär ju bli svårsåld när du tröttnar och än vad du gör med den så lär den alltid vara en tissot...

tror fan ingen hade köpt den av dig för över 10 när du tröttnar

Jag har ej tänkt sälja Tissoten, den blir istället ett välkommet tillskott i den befintliga Tisso samlingen.
Sedan att den alltid är en Tissot är väl bra med tanke på att det sitter ett Valjoux 7750 i den.

Samma sorts urverk sitter i dubbelt så dyra klockor.

Jag har ej tänkt sälja Tissoten, den blir istället ett välkommet tillskott i den befintliga Tisso samlingen.
Sedan att den alltid är en Tissot är väl bra med tanke på att det sitter ett Valjoux 7750 i den.

det märks ju att du är jävligt grön i denna hobbyn!

ja den är visserligen alltid en tissot men den är inte värd dom pengarna!
ävwn om där sitter ett 7750 verk i den.

det går att få nya klockor med 7750 verk för under 10k rätt lätt.

för 17 k borde du lätt kunna hitta något roligare som dessutom håller sitt värde bättre!

finns tex många större beggade brattar i super fint skick i den prisklassen sommgår att ha i en längre period för att sen kunnas säljas till samma peng eller högre.

tyvärr har du den klassiska maniska nybörjar auran över dig!

Om du gillar den och inte tänkt sälja den så kör. Kul med något som inte alla andra har. Desseutom en manlig pjäs...
Säkert ingen investering ekonomiskt sett.... men är det viktigt ska man nog byta hobby...
Jag ger tummen upp 👍

det märks ju att du är jävligt grön i denna hobbyn!

ja den är visserligen alltid en tissot men den är inte värd dom pengarna!
ävwn om där sitter ett 7750 verk i den.

det går att få nya klockor med 7750 verk för under 10k rätt lätt.

för 17 k borde du lätt kunna hitta något roligare som dessutom håller sitt värde bättre!

finns tex många större beggade brattar i super fint skick i den prisklassen sommgår att ha i en längre period för att sen kunnas säljas till samma peng eller högre.

tyvärr har du den klassiska maniska nybörjar auran över dig!

Nybörjare? jag köpte min först Rolle Submariner 1967.
Började samla på andra intressanta ur någon gång på 70 talet.

Och visst kan man finna både 7750 och 7753 i nya objekt för 10k.
Det är just därför jag tänkt slå till när priset på Tissoten sjunkit med
50% annars får det vara.

50% annars får det vara.
haha okej okej!

då för jag be om ursäkt....
det stod antingen mellan att du var helt jävla grön eller att du var lite speciell

helt nykter men du låter korkad som börjar pladdra om att en 48mm tissot är good value.... :hilarious:

Njae, jag skrev väl att jag själv var tveksam till både storlek och värde, men att det var en bra Deal om
man ev, fick loss den för 10k, ord pris är helt ointressant.

50% annars får det vara.
Verkligen? Om du köpte Rolex-klockor för 53 år sedan, varför funderar du över 48mm Tissot för 17k nu?
Själv undviker jag gärna klockor med 7750.

Verkligen? Om du köpte Rolex-klockor för 53 år sedan, varför funderar du över 48mm Tissot för 17k nu?
Själv undviker jag gärna klockor med 7750.

Man kan väl variera sig och välja olika storlek på klockorna, kan nog vara kul med en 48mm i samlingen.

Sedan är jag medveten om att servicekostnaden för 7750 är skrämmande hög och att bara vissa urmakare
har kompetens nog till att serva dem. Men jag gillar urverket och det är en riktig arbetshäst som håller
mkt länge.

Man kan väl variera sig och välja olika storlek på klockorna, kan nog vara kul med en 48mm i samlingen.

Sedan är jag medveten om att servicekostnaden för 7750 är skrämmande hög och att bara vissa urmakare
har kompetens nog till att serva dem. Men jag gillar urverket och det är en riktig arbetshäst som håller
mkt länge.
Absolut.
Men vill man ha en stor kronograf-dykare så skulle jag nog också rekommendera en beg. Breitling eller Planet Ocean här ifrån forumet.
För att svara på din fråga; Ja, den klockan blir nog en flopp hos klockintresserade. men kanske en relativ hit hos "Svenssons"?

Nu har jag inte klämt på Tissoten, men dimensionerna och 278g säger allt. Vill du gå omkring med en tegelsten på handleden så kör. 😊

Nu har jag inte klämt på Tissoten, men dimensionerna och 278g säger allt. Vill du gå omkring med en tegelsten på handleden så kör. 😊

Absolut, den blir nog irriterande tung med sina 278g, det låter inte så mkt men efter att ha hängt på handleden i flera timmar
så tror jag det kan bli tröttsamt. Ser dock att den sålt rätt bra hos eBay, finns endast fåtal ex kvar av utgåvan om totalt 1.000 exemplar.

Tillbaka
Topp