• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot Seastar 1000

MGH

Basic
Hej,

Vill börja med att säga att det här är mitt första inlägg (utöver presentationen), så om jag gör något fel så säg gärna till. Jag är också ny i klockvärlden så räkna med en del dumma frågor.

Jag såg en annons idag för Tissot Seastar 1000, blå/svart urtavla med gummiband och tyckte att den såg snygg ut. Jag är lite sugen på att skaffa en dykarklocka som man kan använda i olika sportsammanhang och på stranden. Är det någon som har erfarenhet av den här modellen eller av andra Tissot modeller och som vill dela med dig av sina erfarenheter?

Finns det några andra alternativa modeller ni kan rekommendera i ca samma prisklass (ej över 10 000 kr). Om man köper en annan dykarklocka som ej levereras på gummiband, hur ser möjligheterna ut att köpa ett schysst gummiband i efterhand?

Allt gott,
Martin

Hej,

Vill börja med att säga att det här är mitt första inlägg (utöver presentationen), så om jag gör något fel så säg gärna till. Jag är också ny i klockvärlden så räkna med en del dumma frågor.

Jag såg en annons idag för Tissot Seastar 1000, blå/svart urtavla med gummiband och tyckte att den såg snygg ut. Jag är lite sugen på att skaffa en dykarklocka som man kan använda i olika sportsammanhang och på stranden. Är det någon som har erfarenhet av den här modellen eller av andra Tissot modeller och som vill dela med dig av sina erfarenheter?

Finns det några andra alternativa modeller ni kan rekommendera i ca samma prisklass (ej över 10 000 kr). Om man köper en annan dykarklocka som ej levereras på gummiband, hur ser möjligheterna ut att köpa ett schysst gummiband i efterhand?

Allt gott,
Martin
Välkommen till forumet och klockträsket :)
Det finns en uppsjö av härliga dykare för under 10k. Jag råder dig att kika runt på forumet för att hitta inspiration och hitta den design som tilltalar dig mest. Tissot, certina, seiko och longines tex har dykare i din prisklass om du vill gå för något känt märke. Annars rekommenderar jag dig att kolla in tråden om mikromärken. Där kan du hitta massor av skoj!
https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202

För att svara på din sista fråga går det självklart att köpa till ett schysst gummi i efterhand. Jag tex föredrar att köpa klockor med länk och sen komplettera med andra band, då just länkar brukar vara dyrare att komplettera med i efterhand.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp