• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Tissot Seastar (60-tal) och några handgjorda läderband

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Tissoten är såld, men banden är kvar!

Här erbjuds ett en skön handjagad Tissot Seastar samt lite handgjorda band som jag har över.

Tissoten funkar bra, servicehistorik okänd men går -6 sek/dag sist gång jag mätte upp den. Lång gångreserv (typ 45h). Ca 33 mm exkl. krona. Original signerad krona som är stor och skön att vrida upp. Datum växlar korrekt vid 12-slaget varje 24 timmar. Klockan är generellt i ett fint skick men har en liten fläck på urtavlan (lacket har lossnat lite vid Tissot-logon, se bilder). Fläcken märker man dock inte så mycket när man bär den. En kul klocka, beater, som man inte behöver vara försiktig med.

Tissoten kommer på länken (okänt fabrikat, se bild) den satt på när jag köpte den + ett av läderbanden som jag säljer här också (du kan välja vilket du vill ha på den, men jag tycker själv att det svarta passar bäst). Totalpris för tissoten (inklusive bandet): 550 kr inkl frakt (ej rek) SÅLD

Bytesobjekt av intresse är någon skön Casio-digitalare (helst G-shock)

zPY9xE7.jpg

6MeGRD2.jpg

ADxUGee.jpg

fOGhMiP.jpg

RYCf2ZG.jpg

dVmvm9Z.jpg

c2dp7ZK.jpg


Sedan så har jag några band som sagt. Alla band är handtillverkade av mig, någonstans runt jul 2013 och jag säljer dem då jag inte har haft någon användning för alla. Det är så kallade endelsband (typ som nato utan flärpen) som man byter lätt. Det är kvalitetsläder (vegetabilgarvat fullnarvsläder från kvistvik.se) som använts samt vaxad lintråd.

Notera att de bruna banden från bilderna inte säljs (dessa använder jag på mina klockor)

Alla band är 18 mm och har en keeper. Spänne ingår. De passar de flesta armar (16-21 cm) men jag kan göra fler hål i banden om så önskas.

- 1 st svart vachettaläder, 18 mm, 250 kr
- 1 st naturfärgat fullnarvsläder, 18 mm, 200 kr
- 1 st ljust mocka (typ sandfärg), 18 mm, 200 kr
- 1 st grått (se färgen "regn" på kvistvik.se), 18 mm, 200 kr

Fs0XKm6.jpg

2s1fP0o.jpg

n5aDo7Z.jpg



Retur: inom 24h om objekt ej motsvarar beskrivning
 
Topp