• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot Seastar... igen

TonyS

Breitling
Har på otaliga ställen sökt mera information om denna Tissot Seastar. Ingen verkar ens ha sett en likadan. Det enda jag vet är att min farfar fick den i gåva 1973 och gav den i sin tur till mig på 1990-talet. Anyone???
WP_20150515_09_21_14_Pro.jpg
 

Jens

Greedo
Svårt att säga nånting på rak arm, Tissot har ju spottat ur sig en hel drös med varianter av sina Seastar i de mest skiftande varianter och former. Vad är det du vill veta? det känns som att vi får börja där.


J
 

rogart-63

Patek
Tror att verket är ett 781-1 manuellt verk . Du får öppna boetten så står boettnummer på insidan . Tyvärr säger det inte mycket . Flera modeller hade samma boett men olika tavlor .
 

TonyS

Breitling
Tack för svaren! Klockan dras upp manuellt, ja. Får väl börja med boettnumret, vad får man fram genom det? Är inte någon klockexpert precis, så vad som helst information om denna modell är intressant. Hobbysamlare har varit av den åsikten att Tissot Seastar med arabiska siffror så att säga hela varvet runt inte hör till vanligheterna. Nu när jag inte hittat en enda likadan blir jag ju så klart också intresserad av om den är ovanlig och värdefull, fastän den har ett så stort känslovärde att jag inte är ute efter att sälja. Eller är Tissot Seastar klockor något som över huvudtaget blir värdefulla oavsett hur ovanlig den är?
 

Jens

Greedo
Tack för svaren! Klockan dras upp manuellt, ja. Får väl börja med boettnumret, vad får man fram genom det? Är inte någon klockexpert precis, så vad som helst information om denna modell är intressant. Hobbysamlare har varit av den åsikten att Tissot Seastar med arabiska siffror så att säga hela varvet runt inte hör till vanligheterna. Nu när jag inte hittat en enda likadan blir jag ju så klart också intresserad av om den är ovanlig och värdefull, fastän den har ett så stort känslovärde att jag inte är ute efter att sälja. Eller är Tissot Seastar klockor något som över huvudtaget blir värdefulla oavsett hur ovanlig den är?
Ovanlig? Möjligt. Värdefull ur ett ekonomiskt perspektiv? Nej. Trevlig klocka iaf, behåll och använd den.

J
 

TonyS

Breitling
Det hade jag tänkt göra i vilket fall som helst. Alltid kul med lite research ändå.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag tycker det är snyggt när det är riktiga siffror och inte bara markeringar, snygg klocka, skaffa rätt band som du gillar och använd och håll borta från bad och dusch
 
Topp