• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot T-Touch Solar Expert?

LaszloG

Basic
Hej alla klockkännare!
Jag gillar Tissot T-Touch Expert Solar, men hos min klockaffär kan de inte ta hem den utgångna etta, bara den nya II-an. Vad är skillnaden mellan dessa. Jag vill ha siffror på kanten och inte vädersträck, samt att jag gillar inte den pilformade minutvisaren som jag ser på vissa.
Tack för hjälpen! Mvh Laszlo

Hej alla klockkännare!
Jag gillar Tissot T-Touch Expert Solar, men hos min klockaffär kan de inte ta hem den utgångna etta, bara den nya II-an. Vad är skillnaden mellan dessa. Jag vill ha siffror på kanten och inte vädersträck, samt att jag gillar inte den pilformade minutvisaren som jag ser på vissa.
Tack för hjälpen! Mvh Laszlo
Har du funderat på att köpa den online? Verkar även som att stjärnurmakarna har den äldre varianten i lager, om du har en sådan affär i närheten.

Hej! Jo, det har jag. Mina andra, dock avsevärt billigare klockor köpte jag på nätet. En sällsynt soldriven Citizen tom från Singapore. Men i den prisklassen som denna T-Touchen ligger litar jag inte på det blåa företaget från Tomteboda, vars pakethantering har hmmm vissa utvecklingspotential, samt att delar av personalen på utkörningsledet har tvivelaktiga idéer om var skall vissa paket hamna i slutändan. Jag har personliga erfarenheter av dessa påståenden, samt att i bekantskapskretsen har jag några som har en viss insyn i det ovannämnda företagets verksamhet.
Jag har inte hittat någon pålitlig källa om var kan jag jämföra I:an och II:an. Många sidor blandar friskt med betäckningarna (serie och modellnummer) och påstår att de är exakt likadana. Det tror jag inte ett dugg på.
Kan någon reda ut de verkliga skillnaderna för mig mellan i:an och II:an? Är den bifogade bilden som är II:an? Enligt bildtexten ja, men sidan jag knyckte bilden ifrån är lite suspekt, så jag har dock mina tvivlar.
Stort tack och ha en fin dag! Mvh Laszlo
Tissot_T-t_II.jpg

Senast ändrad:
Hej! Jo, det har jag. Mina andra, dock avsevärt billigare klockor köpte jag på nätet. En sällsynt soldriven Citizen tom från Singapore. Men i den prisklassen som denna T-Touchen ligger litar jag inte på det blåa företaget från Tomteboda, vars pakethantering har hmmm vissa utvecklingspotential, samt att delar av personalen på utkörningsledet har tvivelaktiga idéer om var skall vissa paket hamna i slutändan. Jag har personliga erfarenheter av dessa påståenden, samt att i bekantskapskretsen har jag några som har en viss insyn i det ovannämnda företagets verksamhet.
Jag har inte hittat någon pålitlig källa om var kan jag jämföra I:an och II:an. Många sidor blandar friskt med betäckningarna (serie och modellnummer) och påstår att de är exakt likadana. Det tror jag inte ett dugg på.
Kan någon reda ut de verkliga skillnaderna för mig mellan i:an och II:an? Är den bifogade bilden som är II:an? Enligt bildtexten ja, men sidan jag knyckte bilden ifrån är lite suspekt, så jag har dock mina tvivlar.
Stort tack och ha en fin dag! Mvh Laszlo
Tissot_T-t_II.jpg
Vet tyvärr inget mer, kanske någon annan vet, eller prova olika affärer och se om de har båda eller kan förklara…

Gomorr'n! Jag vet inte om man får göra reklam för en viss firma här, men jag måste bara säga att den service, tillmötesgående, hjälpsam och trevlig personal jag fick kontakt med ang mina, av dem köpta klockor är helt fantastisk! Ett JÄTTESTORT tack för Nymans Ur i Västerås! Trots att de inte är en utpräglad online butik, men deras priser är väl jämförbara med de bästa netbutikers. Samtidigt man får en kvalité och kunnande som är väl värda varenda öre.
Det blev alltså en Tissot T-Touch Expert Solar, men "bara" I:an för att enligt mig ser den bättre ut än II. Sen blev det en Longines VHP 43mm:s också från samma firma. Longinesen är en beställningsvara men väntan vart värt. Klockorna kom samtidigt i separata och försäkrade paket.
Ha nu en fin söndag och stort tack igen för klockfirman i Västerås!

Tillbaka
Topp