• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot unboxing.

Kim Jakobsson

Breitling
Hämtade precis ut min Tissot Visodate på posten. Det första som slår mig när jag öppnar paketet är att lådan som klockan ligger i är riktigt finurlig, finns tre stycken "dolda" fack där man hittar manualer, garantibevis och lite annat smått och gott. Klockan ligger så klart inplastad då jag köpte den ny och den är superfin!

Vid lite närmare inspektion hittar jag dock något som stör mig rätt enormt, nämligen armbandet som är av Butterfly-modell. Sjukt jobbigt att få på sig, och otroligt obekvämt då stålet skaver på handleden. Nej, det fick ryka ganska snabbt och byttes ut mot ett vanligt nato.

Synd, för jag hade verkligen sett fram emot att ha den nu i hösten tillsammans med min uppsättning bruna läderkängor. Istället blev det en sommarklocka med de franska färgerna, typ. Och nu är gamla klockan som hade nato-bandet innan utan, då jag knappt har några 20mm:etare hemma. Får nog bli en liten beställning på Singular senare idag för att fylla på förrådet.

Anyways, klockan känns väldigt gedigen och klassisk. Plus att den är väldigt stor för att vara en kostymklocka, det känns som en gammal vintage-klocka fast överdimensionerad. Kommer säkert återkomma med fler intryck längre fram!

kAfU2yw.jpg

dSVzHgR.jpg

gvbXWPe.jpg

G7ByI30.jpg

IrjyYe7.jpg

zg0Tbma.jpg

zHoAhDc.jpg

9kNPu6B.jpg

FmBlArF.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Byt bara spännet till ett vanligt. Ska kolla om jag har något liggandes när jag kmr hem. Skickar över en till dig Isf.

Grattis
 

KMS

Rolex
Snyggt! Den gör sig nog bättre på läder dock, följ Wii s råd och byt spännet så är du i hamn.
 
  • Like
Reactions: Wii

Gavve

Greven
2-Faktor
Grattis får man säga!

Du ska absolut ha läder... Var inne på Rob E och satte dit ett svart Hirsch på lunchen idag. Tycker viklåset är bekvämt... Det blir skönare när lädret mjuknat lite.

azysa3am.jpg
 

Rille

Rolex
Minns också att jag inte gillade viklåset när jag testade den tidigare i sommar! Ser riktigt bra ut i övrigt:)
 
D

Deleted member 124

Guest
Grattis till en fin klocka! Saknar min när jag ser din. Och ang viklåset så tyckte jag det satt bra, men däremot var det medföljande lädret av usel kvalité
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det medföljande har inte hål för piggen på spännet heller, även om det är lättfixat. Snygg, och grattis! Gillar min som fasen!
 
Topp